کدخبر : 10055 تاریخ انتشار :
A

معنی گلات در فوتبال چیست؟

معنی گلات در فوتبال چیست؟

آیا به دنبال اطلاعاتی درباره معنی گلات در فوتبال یا ری پوکر هستید؟ پس این مطلب را مطالعه کنید.

به گزارش ورزش ۳۶۰، بعد از قهرمانی پرسپولیس برای بار پنجم به صورت پیاپی در لیگ برتر ایران، کلمه گلات بسیار شنیده شد. تا پیش از این قهرمانی برای پرسپولیس از لفظ پوکر قهرمانی که به معنی انجام کاری به صورت 4 مرتبه پیاپی است استفاده می شد. اما گلات به چه معناست؟

گلات کلمه‌ای انگلیسی است و به کار بازیکنی گفته می‌شود که در یک بازی موفق به زدن ۵ گل می‌شود یا 5 پاس گل به ثبت برساند. که در جدیدترین اتفاق شب گذشته لیونل مسی در لیگ فوتبال آمریکا برابر نیویورک گلات پاس  گل به ثبت رساند و به اولین بازیکن تاریخ فوتبال آمریکا تبدیل شد که در یک مسابقه تواسنه 5 پاس گل برای هم تیمی های خود ارسال کند. 

معروف ترین گلات در دنیای فوتبال مربوط به رابرت لواندوفسکی است. جایی که در مسابقه بایرن مونیخ برابر ولفسبورگ در عرع 9 دقیقه 5 گل به ثمررسانذ تا یکی از جاودانه ترین رکوردهای تاریخ فوتبال و گینس به ثبت برسد.

با این حال این واژه فقط مربوط به گلزنی و پاس گل در بازی نیست و به قهرمانی‌های پی در پی هم تعلق می‌گیرد؛ همانطور که پیش از این از هت تریک و پوکر قهرمانی صحبت به میان آمده بود حالا هواداران پرسپولیس از گلات قهرمانی حرف می‌زنند؛ به این معنی که تیمشان برای پنجمین بار متوالی قهرمان لیگ برتر شده است.

بازیکنانی که موفق به زدن 5 گل در یک بازی شدند

کیلیان امباپه موفق شد با زدن ۵ گل در بازی مقابل کاسل به جمع ۵ گله‌ها اضافه شود.

تیم فوتبال پاری سن ژرمن در دیدار برابر تیم دسته ششمی کاسل به لطف درخشش کیلیان امباپه و زدن 5 گل این فوق ستاره موفق شد به پیروزی 7 بر 1 برسد .

برای پاریسی‌ها کیلیان امباپه در دقایق ۲۹، ۳۵، ۴۰، ۵۶ و ۷۹ پنج بار گلزنی کرد و اولین بازیکن در تاریخ باشگاه لقب گرفت که در یک بازی موفق شده است ۵ گل بزند. نیمار در دقیقه ۳۳ و کارلوس سولر ۶۴ دیگر گل‌های این تیم را به ثمر رساندند.

تاکنون بازیکنان زیر موفق شدند در یک بازی از باشگاهی اروپا 5 گل در یک بازی به ثمر برسانند.

9139990_200

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار