کدخبر : 9737 تاریخ انتشار :
A

المپیک منتظر رقابت نابرابر حسن یزدانی و کایل اسنایدر

المپیک منتظر رقابت نابرابر حسن یزدانی و کایل اسنایدر

این روزها حسن یزدانى و کایل اسنایدر در وزن هاى ٨٦ و ٩٧ کیلوگرم به تحقق کسب دهمین مدال المپیک و جهان خود در ٢٠٢٤ پاریس مى اندیشند.

به گزارش ورزش 360، علاقمندان بیشمار و متعصب کشتى کشورمان بى تاب آغاز رقابتهاى مهیج کشتى سى سومین دوره بازیهاى المپیک ٢٠٢٤ در پاریس پایتخت فرانسه هستند جایى که دو قهرمان نامدار دنیاى کشتى به دنبال تحقق کسب دهمین مدال خود در وادى جهانى و المپیک هستند جایى که قطعا دیوید تیلورى در ٨٦ کیلوگرم حریف حسن یزدانى نخواهد بود و به نظر مى آید دوئل سنتى کایل اسنایدر و عبدالرشید سعد الله اف روس نیز شکل نمى گیرد.

حسن یزدانى و کایل اسنایدر هر دو دقیقا ٩ مدال المپیک و جهانى را تا قبل از رقابتهاى کشتى آزاد ٢٠٢٤ المپیک سى و سوم در پاریس به گردن آویخته اند که سهم حسن یزدانى به عنوان یل کشتى ایران یک طلا و نقره المپیک، سه طلا، سه نقره و یک برنز جهان محسوب مى شود و کایل اسنایدر نیز یک طلا و نقره المپیک، سه طلا، دو نقره و دو برنز جهان را به گردن آویخته است.

جالب اینکه اولین مدال جهانى و المپیک حسن یزدانى نقره ٢٠١٥ قهرمانى جهان در لاس وگاس کشور کایل اسنایدر به دست آمده و از منظر مرغوبیت نیز یل جویبار یک نقره بیشتر از دیگر نامدار دهه ى اخیر کشتى جهان به دست آورده است.

در واقع تعداد مدالهاى هر دو که در دو وزن مختلف بر روى تشک المپیک پاریس خواهند رفت و هر دو توانسته اند سهمیه را براى کشورشان در وزنهاى ٨٦ کیلو و ٩٧ کسب کنند از نظر تعداد در المپیک ى جهان برابر است اما حسن یزدانى با یک نقره بیشتر از اسنایدر که این کشتى گیر آمریکایى برنز گرفته در رده بندى مشاهیر بالاتر ایستاده است.

از سویى دیگر کایل اسنایدر تمام ٩ مدال جهانى و المپیک خود را از سال ٢٠١٥ در وزن ٩٧ کیلوگرم کسب کرده اما حسن یزدانى از همین سال تا امروز ٩ مدال جهانى و المپیک خود را در سه وزن متفاوت ٧٠، ٧٤ و ٨٦ به دست آورده است.

البته حسن یزدانى سه مدال طلاى جام جهانى تیم به تیم نیز در کارنامه دارد که این مدالها در رده بندى تالار مشاهیر کشتى گیران اتحادیه جهانى در بخش انفرادى کشتى گیران محاسبه نمى شود و مدالهاى قاره اى هر دو کشتى گیران نیز در آسیا و آمریکا هم جداست.

یل جویبار این روزها با نظر علیرضا دبیر رییس فدراسیون کشتى و محسن کاوه سرمربى تیم ملى در روستاى لپو صحرا زادگاهش سخت مشغول تمرین و آماده سازى براى قلع و قم حریفان در المپیک است، جایى که دیدار سنتى دیوید تیلور و حسن یزدانى به فراموشى سپرده مى شود و آوردگاه پر مدال ترین کشتى گیر کشورمان با "آروم بروکس" آمریکایى شکل خواهد گرفت.

تمرینات فیزیوتراپى حسن یزدانى که کتف دست راست خود را پنجم آبان ١٤٠٢ به تیغ جراحان سپرد کاملا پایان یافته و یل جویبار در مجموعه ورزشى خودش که از امکانات مطلوبى برخوردار است زیر نظر بدنساز و مربى دوران نوجوانى اش همت مسلمى با حریف تمرینى این روزهایش مهدى یگانه سرشاخ شده است.

در حال حاضر و سه ماه و پنج روز مانده به آغاز کشتى هاى حسن یزدانى در المپیک او به ٦٠ درصد آمادگى کامل بدنى دست یافته و هیچ مشکلى از منظر جراحى کتف دست خود ندارد.

حسن یزدانى در کنار تیم حرفه اى بدنساز به سرپرستى جواد رحمانى، فیزیوتراپى با دکتر رضا رضایى و بحث فنى با امکانات مجموعه اش در کنار حضور پدر و وسواس ویژه تمرینات جذابى را دنبال مى کند که بروى ثانیه ثانیه آن برنامه ریزى دارد.

یل کشتى ایران شب ها ساعت ٢٢:٣٠ مى خوابد، صبح زود بیدار مى شود، برنامه غذایى اش سر ساعت است، در کنار ساحل خزر تمرینات هوازى را با جدیت دنبال مى کند، روى تشک مرور فن دارد و در سالن بدنسازى نیز به تقویت عضلات بدنى مى پردازد.

در کل باید گفت حسن یزدانى توانسته با جدیت تمام بر آسیب دیدگى و دوران نقاهت عمل جراحى کتف خود فائق آید تا با رسیدن به آمادگى صد در صد تنها کشتى گیر تاریخ ورزش ایران نام بگیرد که تعداد مدالهاى المپیک و جهان را در المپیک ٢٠٢٤ پاریس دو رقمى خواهد کرد.

منبع ورزش3
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار