کدخبر : 9768 تاریخ انتشار :
A

اردوی تیم ملی کشتی تحت تاثیر موزیک‌های مازندرانی!

اردوی تیم ملی کشتی تحت تاثیر موزیک‌های مازندرانی!

مرینات تیم ملی کشتی آزاد در فاصله حدود سه ماه تا آغاز بازی‌های المپیک پاریس با انگیزه بسیار در محل خانه کشتی شهید صدرزاده در حال برگزاری است.

به گزارش ورزش ۳۶۰، هشتمین مرحله از اردوی تیم ملی کشتی آزاد روزهای ۵ تا ۱۷ اردیبهشت ماه در خانه کشتی شهید مصطفی صدرزاده کمپ تیم‌های ملی کشتی شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور ۲۶ آزادکار در حال برگزاری است. البته حسن یزدانی با هماهنگی با کادر فنی، یزدانی باید از اردوی آینده به روی تشک برود.

تمرینات تیم ملی کشتی آزاد در حالی امروز (چهارشنبه) از ساعت ۱۰ صبح در کمپ تیم ملی کشتی آزاد برگزار شد که مهمترین غایبان امروز تیم ملی محمد نخودی، هادی وفایی‌پور و امیرحسین زارع بودند که در تمرین حضور نداشتند.

احسان امینی که پیشتر به عنوان مربی زیر نظر پژمان درستکار سرمربی اسبق تیم در اردو حاضر بود در یک اقدامی ترمیمی به کادر فنی بازگشته تا بتواند در میان وزن‌ها تجربیات خود را در اختیار ملی‌پوشان قرار دهد.

تمرینات با صحبت‌های محسن کاوه سرمربی تیم ملی کشتی آزاد شروع شد و او برخی نکات فنی و تاکتیکی را به ملی‌پوشان گوش‌زد کرد و البته برخی موارد به صورت اختصاصی به هر یک از آزادکاران بیان کرد.

احسان امینی نیز به صورت اختصاصی با گویش کردی با یونس امامی صحبت و تمرین کرد و مهدی تقوی دارنده ۲ طلای قهرمانی جهان نیز رحمان عموزاد خلیلی را زیرنظر داشت و به نظر می‌رسد پس از موفقیت او در قهرمانی آسیا و البته کوچینگ موفقش، امیدها برای موفقیت شاگردش افزایش یافته است. در سوی دیگر خانه کشتی، اباذر اسلامی در غیبت امیرحسین زارع با امیرعلی آذرپیرا تمرین کرد و به مرور فن و زیرگیری پرداختند.

اردوی امروز در فضایی کاملا صمیمی زیر نظر مربیان برگزار شد و برخورد و رفتارهای صمیمانه و دوستانه کشتی‌گیران را از نزدیک شاهد بودیم. مبین عظیمی با کامران قاسم‌پور رو در رو تمرین می‌کرد که به نظر می‌رسد که کامران به نسبت گذشته کیلوهایی را کم کرده تا خودش را به وزن ۸۶ کیلوگرم برساند.

مهدی تقوی، محسن کاوه، اباذر اسلامی و احسان امینی هر کدام به صورت اختصاصی آزادکاران المپیک را زیر نظر می‌گرفتند. محسن کاوه نیز از هر گاهی نکات فنی را برای آزادکاران بیان می‌کرد. وی در تمرینات بارها به آزادکاران این تذکر را می‌داد که امروز مرور فن است نه کشتی.

تمرینات امروز تیم ملی کشتی آزاد بیشتر مربوط به زیرگیری و سر و گردن‌گیری بود.

علیرضا سرلک آزادکار وزن ۵۷ کیلوگرم که قرار است به عنوان نماینده ایران به رقابت‌های گزینشی ترکیه اعزام شود دقایقی زیر نظر مربیان تمرینات انفرادی خود را انجام داد و محسن کاوه نکاتی فنی را به وی یادآور شد. در حاشیه تمرین محسن کاوه با رحمان عموزاد نیز به مرور فن پرداخت.

در بخش پایانی تمرینی پیش از شروع یوگا کشتی‌گیران تصمیم گرفتند در حرکتی هماهنگ با آهنگ مازندرانی طناب بزنند و این یکی از بخش‌های جذاب تمرینات امروز گوش شکسته‌ها بود. همچون روال گذشته و برای استقامت بدنی نیز بالا رفتن از طناب از دیگر آیتم‌هایی بود که از نگاه محسن کاوه دور نماند تا بتواند سوای تمرکز روانی نیز تقویت عضلات دست و پای کشتی‌گیران را مورد محک قرار دهد تا آنان بتوانند در شرایط سخت خود وضعیت جسمانی خود را با مسابقات نزدیک کنند.

تمرین یوگا از آیتم‌های جدید ملی‌پوشان است که از سه ماه گذشته با حضور مربی یوگا به تمرینات اضافه شده است. انجام تمرینات یوگا در حالی در دستور کادر فنی و فدراسیون قرار گرفته که در حال حاضر تیم‌های موفق دنیا نیز در کنار تمرینات حرفه‌ای و سنگین برای اعصاب، تمرکز و رسیدن به آرامش از تمرینات یوگا در کنار تمرینات تکنیکی استفاده می‌کنند.


 

منبع ایرنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار