کدخبر : 7054 تاریخ انتشار :
A

آلکاراس - مدودف؛ فینال ایندین ولز

آلکاراس - مدودف؛ فینال ایندین ولز

۲ چهره شاخص تنیس جهان با شکست رقبای خود راهی دیدار نهایی مسابقات مسترز ایندین ولز شدند.

به گزارش ورزش 360، در نخستین دیدار مرحله نیمه نهایی رقابت های تنیس مسترز ایندین ولز در آمریکا، کارلوس آلکاراس نفر دوم برترین تنیسورهای جهان برابر یانیک سینر نفر سوم رنکینگ از ایتالیا با نتیجه ۲ بر به برتری رسید و راهی فینال شد.

ست نخست این دیدار با نتیجه قاطع ۶ بر یک به سود سینر به پایان رسید اما آلکاراس در ۲ ست بعدی به بازی برگشت و به ترتیب با نتایج ۶ بر ۳ و ۶ بر ۲ به برتری رسید و راهی فینال شد.

در دیگر دیدار مرحله نیمه نهایی نیز دنیل مدودف روس پس از آنکه ست نخست را با نتیجه عجیب ۶ بر یک مقابل تامی پاول آمریکایی واگذار کرد، در ۲ ست بعدی با نتایج ۷ بر ۶ و ۶ بر ۲ به برتری رسید تا در دیدار حساس و مهیج فینال حریف کارلوس آلکاراس شود.

دیدار فینال بامداد فردا دوشنبه به وقت ایران برگزار خواهد شد.

‍مچ‌آپ آلکاراس و مدودف؛ چرا اعجوبه اسپانیایی دست بالا را دارد؟

کارلوس آلکاراس و دنیل مدودف مردان اول و سوم تنیس جهان روز جمعه برای صعود به فینال اوپن آمریکا به مصاف هم می‌روند.

این دو بازیکن امسال پیش از این دو بار دیگر نیز با هم رو در رو شدند که هر دو دیدار با برتری قاطع آلکاراس همراه بود؛ در فینال ایندین ولز کارلیتوس در مصافی یک طرفه مدودف را در هم کوبید و نبرد دو ماه پیش این دو در نیمه‌نهایی ویمبلدون نیز کم و بیش داستان مشابهی داشت. البته مدودف سابقه پیروزی برابر آلکاراس را دارد که به مسابقات ویمبلدون دو سال پیش بر می‌گردد، یعنی زمانی‌که آلکاراس سن کمی داشت و به غول امروز تبدیل نشده بود.

هر چند برای بررسی ابعاد مختلف مچ‌آپ آلکاراس و مدودف به مسابقه‌های بیشتری نیاز است، اما در ادامه با نگاهی به دو مسابقه‌ اخیر این دو تلاش می‌کنیم تا توضیح دهیم چرا اعجوبه اسپانیایی در مصاف با همتای روسش دست بالا را دارد.

۱. جای‌گیری در زمین (Court Positioning) 

مشکل اصلی مدودف در این مچ‌آپ جای‌گیری عمیق او در زمین است که اگر چاره‌ای برای آن نیندیشد بعید است که هرگز بتواند در برابر آلکاراس کاری از پیش ببرد.

مدودف به عنوان یک کانتر پانچر (Counter Puncher) تمایل به بازی از انتهای زمین دارد. او همچنین برای دریافت سرویس خیلی عقب می‌رود و این همان چیزی است که آلکاراس نهایت استفاده را از آن می‌برد.

یکی از الگو‌هایی که در بازی کارلیتوس زیاد تکرار می‌شود استفاده از ضربه دراپ‌شات است. به این صورت که او ابتدا با ضربات پرقدرت و عمیق (Deep Penetrating Shots) و یا زاویه‌دار (Short-angeled Shots) حریف را مجبور به عقب‌نشینی می‌کند و بعد سلاح مرگبار خود را رو می‌کند و با یک دراپ شات تیر خلاص را می‌زند. علاوه بر آن، آلکاراس هرازگاهی هم بعد از زدن سرویس با یورش به سمت تور (Serve & Volley) حریفانش را غافلگیر می‌کند. 

بنابراین بازیکنانی که جاگیری عمیقی در زمین (Deep Court Positioning) دارند حتماً در مقابل آلکاراس به مشکل می‌خورند چراکه او قادر است از سانتی‌متر به سانتی‌متر زمین برای به چالش کشیدن آن‌ها بهره ببرد. 

۲. سرعت و قدرت ضربات (Pace & Power)

آلکاراس بازیکن کاملی است و نقطه ضعف خاصی در بازی او دیده نمی‌شود، اما اگر قرار باشد جایی کار او گره بخورد به احتمال زیاد در برابر بازیکنانی خواهد بود که از ضربات فلت (Flat) و پرقدرت برخوردارند و این موضوع را در دیدارهای او مقابل سینر تا حدودی دیده‌ایم.

ضربات مدودف اما چنین قدرتی ندارند.‌ به همین خاطر هم هست که او خیلی مواقع از سرعت زمین و توپ گلایه می‌کند چراکه می‌داند اگر شرایط کمی کند شود ضربات او اثربخشی لازم را نخواهند داشت. 

با این توضیحات مشخص شد که مدودف برای غلبه بر آلکاراس باید از منطقه امن خود خارج شود و کارهایی را انجام دهد که خیلی در انجام آن‌‌ها راحت نیست؛ یعنی او باید تلاش کند نزدیک‌تر به زمین بازی کند و محکم‌تر به توپ ضربه بزند که هر دو تغییر میزان اشتباهاتش را بالا خواهد برد.

حال باید دید چهارمین تقابل این دو بازیکن چگونه رقم خواهد خورد، آیا باز هم آلکاراس دست بالا را در رالی‌ها خواهد داشت و یا این بار مدودف نوبت است تا در زمین تخصصی خود عرض اندام کند.

منبع ايسنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار