کدخبر : 7172 تاریخ انتشار :
A

رکورد دوومیدانی ایرانی در 34 سالگی شکست!

رکورد دوومیدانی ایرانی در 34 سالگی شکست!

مریم طوسى بعد از ١١ سال در عین ناباورى و سن ٣٤ سالگى رکورد ٢٠٠ متر ایران را شکست و قهرمان شد.

به گزارش ورزش 360، دارنده دو مدال طلاى ٤٠٠ متر داخل سالن آسیا که با هزینه شخصى و رعایت کامل قوانین فدراسیون دو و میدانى ایران و پوشش اسلامى در رقابتهاى جایزه بزرگ ٢٠٢٤ آفریقاى جنوبى به میزبانى شهر پرتوریاى این کشور با عنوان کانتینتال تور حضور یافته است، موفق شد در مسابقه هاى ٢٠٠ و ١٠٠ متر به مقام قهرمانى برسد.

در رقابتهاى دو و میدانى جایزه بزرگ آفریقاى جنوبى که مورد تأیید فدراسیون جهانى این رشته ورزشى قرار دارد مریم طوسى موفق شد بعد از ١١ سال و هشت ماه و ١٧ روز رکورد ملى ٢٠٠ متر فضاى باز ایران را که به خودش اختصاص داشت ٩ صدم ثانیه ارتقا دهد.

جالب اینکه مریم طوسى که ابتدا در ٢٠٠ متر موفق شد رکورد ملى خود را بشکند، تصمیم گرفت بعد از یک ساعت با رقیبان دیگر کشورها در رقابت صد متر هم مسابقه دهد و جالب اینکه موفق شد با ثبت رکورد قابل قبول ١١ ثانیه و شصت صدم به مقام قهرمانى در این ماده هم دست یابد.

او که براى حضور در دیگر مسابقه جایزه بزرگ آفریقاى جنوبى در تاریخ نهم فروردین ١٤٠٣ همچنان در این کشور خواهد ماند در گفت و گوى اختصاصى با ورزش سه گفت: خیلى خوشحالم که بعد از ١١ سال توانستم رکورد ملى خودم را بشکنم. بى نهایت خوشحالم که بعد از سالها دورى توانستم ثابت کنم که هیچ کارى و در هیچ سنى نشد ندارد.

مریم طوسى که مصمم براى رسیدن به المپیک پاریس است، افزود: یک سال است در آمریکا با هزینه ى شخصى که از کار کردن و برگزارى کلاسهاى آموزشى تأمین مى شود، زیر نظر "جنترى بردلى" تمرین مى کنم، از سال ٢٠١٨ تا ٢٠٢٣ در فضاى باز مسابقه رسمى نداده و دو سال هم بطور کامل ورزش حرفه اى را کنار گذاشته بودم.بیست و هفتم اسفند تولد مادرم بود و بیست و هشتم توانستم رکورد جدید ٢٠٠ متر زنان ایران را به ثبت برسانم، این رکورد را به عنوان کادوى تولد به مادرم  هدیه مى کنم .پدر و مادرم همیشه مثل کوه پشتیبان من بوده اند و از همین جا آنها برایشان قلبم را می‌فرستم. 

نکته جالب اینکه مریم طوسى با رکورد جدید ٢٠٠ متر خود که روز گذشته در آفریقاى جنوبى ثبت کرد مى توانست در بازیهاى آسیایى ٢٠٢٢ هانگژو که بخاطر کرونا با یکسال تأخیر در سال ٢٠٢٣ برگزار شد  به مدال برنز این ماده دست پیدا کند.

مریم طوسى قصد دارد با حضور در رقابتهاى معتبر مورد تأیید فدراسیون جهانى دو و میدانى و رسیدن به حد نصاب ٢٢ ثانیه و ٥٧ صدم بتواند سهمیه ماده ٢٠٠ متر المپیک پاریس را براى ایران کسب کند.

منبع ورزش3
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار