کدخبر : 12447 تاریخ انتشار :
A

ترین‌های فصل لیگ برتر ایران

ترین‌های فصل لیگ برتر ایران

در جمع ترین‌های این فصل لیگ برتر ایران برزیلی ها نفش پررنگی دارند.

به گزارش ورزش 360، لیگ با قهرمانی پرسپولیس و سقوط صنعت‌نفت آبادان و پیکان تهران به پایان رسید. استقلال هم با رکورد امتیازی قابل‌توجه با قرار گرفتن در رده دوم به کار خود پایان داد و با کسب 67 امتیاز، بهترین نایب‌قهرمان تاریخ لیگ برتر (در طول یک فصل) شد. ملوان، شمس‌آذر و آلومینیوم اراک را باید دیگر تیم‌های موفق این فصل دانست. ترین‌های فصل به چهار تیم رسید.

بهترین تیم: پرسپولیس

پرسپولیس در شرایطی موفق شد از عنوان خود دفاع کند که این‌بار برای کسب قهرمانی کار بسیار سختی داشت. وجود یک رقیب سرسخت باعث شد تا قرمزها برای قهرمانی به 68 امتیاز نیاز داشته باشند. این بیشترین امتیازی بود که پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر کسب کرده بود و به همراه استقلالِ فرهاد مجیدی به بهترین تیم‌های تاریخ لیگ برتر تبدیل شدند.

بهترین مربی: اوسمار ویرا (پرسپولیس)

اوسمار ویرای برزیلی در شرایطی در نیم‌فصل جانشین یحیی گل‌محمدی شد که درباره شایستگی‌های او تردیدهای زیادی وجود داشت. او کارش را هم با یک باخت شروع کرد، با این‌حال عملکردش در ادامه فوق‌العاده بود و منجر به قهرمانی پرسپولیس شد. اوسمار به طور میانگین 2.53 امتیاز کسب کرد که یک حدنصاب جدید در فوتبال ایران است. هیچ‌کدام از مربیان سابق لیگ برتر با سابقه حداقل یک نیم‌فصل مربیگری نتوانسته بودند به نزدیکی این عدد هم برسند. جواد نکونام، سعید دقیقی، مهدی تارتار، محرم نویدکیا و مجتبی حسینی دیگر مربیان موفق این فصل بودند.

گل فصل: محمدامین کاظمیان (آلومینیوم اراک)

این فصل گل زیبا گل کم نداشت اما گل محمدامین کاظمیان، بازیکن آلومینیوم در دقیقه 90 بازی گل‌گهر - آلومینیوم به عنوان زیباترین گل فصل انتخاب شد. کاظمیان در زمین خودی صاحب توپ شد و نرسیده به دایره میانه زمین اقدام به شوت زدن کرد تا دورترین گل فصل را به نام خود ثبت کند. گلی از جنس گل معروف دیوید بکام یا وین رونی!

پاس گل فصل: داریوش شجاعیان (هوادار)

داریوش شجاعیان در یکی از بهترین فصل‌هایش گل و پاس گل زیبا کم نداشت. پاس گل او مقابل پیکان اما یک صحنه هنرمندانه بود. شجاعیان در پشت محوطه پیکان صاحب توپ شد به میانه زمین و یاران خودی نگاه کرد اما توپ را برای محسن سفیدچوقایی در محوطه جریمه حریف فرستاد تا گل تساوی تیمش به‌ثمر برسد. این پاس گل رونالدینویی به عنوان پاس گل فصل انتخاب شد. 

بازیکن فصل: ریکاردو آلوز (تراکتور)

مهندس تراکتوری‌ها با عملکرد درخشانش در این فصل بالاترین نمره را بین بازیکنان لیگ برتر کسب کرد. هافبک برزیلی تراکتور با 10 پاس گل به همراه ابوالفضل جلالی از استقلال عنوان آقای پاس گل فصل را از آن خود کردند. در کارنامه آلوز سه گل هم دیده می‌شود و او نقش انکارناپذیری در خلق موقعیت برای تیمش داشت. آلوز با حدود 80 خلق موقعیت بیشتر از هر بازیکنی در این فصل موقعیت خلق کرد.

منبع فوتبال 360
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار