کدخبر : 12530 تاریخ انتشار :
A

توهین بی‌سابقه‌ی بازیکن پرسپولیس به «خلیج فارس» در قلب تهران!

توهین بی‌سابقه‌ی بازیکن پرسپولیس به «خلیج فارس» در قلب تهران!

ساعتی پس از قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر خبر رسید که مدافع قطری این تیم به کمیته انضباطی فراخوانده شده.

ورزش ۳۶۰ - در یکی دور روز اخیر بعد از قهرمانی پرسپولیس اخبار مبهمی از احضار مدافع پرسپولیس به کممیته انضباطی شنیده می‌شود. اما کسی درباره جزئیات آن صحبت نمی‌کند.

به گزارش ورزش ۳۶۰، عبدالکریم حسن مدافع قطری پرسپولیس ساعتی بعد از قهرمانی این تیم در لیگ ایران پستی در اینستاگرامش منتشر کرد که مجبور به پاک کردن آن شد. او ساعتی بعد به موجب انتشار این پست به کمیته انضباطی فراخوانده شد. ماجرا به استفاده از واژه‌ی جعلی «خلیج» به جای «خلیج فارس» در پست اینستاگرامی او باز می‌گردد.

مدافع قطری پرسپولیس در این پست که به زبان عربی منتشر شده بود قهرمانی پرسپولیس را به  شیخ تمیم بن حمد آل ثانی (امیر قطر)، خانواده‌ام، مردم قطر، حاشیه خلیج فارس، جهان عرب و به تماشاگران بزرگ پرسپولیس تبریک گفته بود. با این حال در متن پست خود از عبارت «خلیج فارس» استفاده نکرده بود و به «خلیج» بسنده کرده بود.

کمیته انضباطی لیگ ایران هم بلافاصله در حکمی اعلام کرد: با توجه به تخلف عدم رعایت ماده 67 مقررات انضباطی فدراسیون توسط عبدالکریم حسن، بازیکن تیم پرسپولیس مبنی بر تبلیغ ناروا از طریق انتشار مطلبی در فضای مجازی، نامبرده می‌بایست ظرف 48 ساعت دفاعیات کتبی خود را به این کمیته ارسال کند.

در دهه‌های اخیر فوتبالیست‌های زیادی از ایران در لیگ‌های قطر و امارات بازی کردند و کسی تاکنون رفتاری در خاک کشور مقصد به منظور توهین به ساکنان آن کشور انجام نداده بود. طبیعی است که باید باشگاه پرسپولیس هم مدافع خود را آگاه می‌کرد که عبور از چنین خط قرمزهایی در ایران با واکنش گسترده‌ای همراه خواهد شد و مردم و تماشاگران پرسپولیس چنین لغزش‌هایی را حتی ساعتی پس از قهرمانی هم نخواهند بهشید.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار