کدخبر : 12591 تاریخ انتشار :
A

عکس | مرد روسی که جای ناصر حجازی روی نیمکت استقلال گرفت که بود؟

عکس | مرد روسی که  جای ناصر حجازی روی نیمکت استقلال گرفت که بود؟

یوگنی سکوموروخوف را هواداران قدیمی استقلال می‌شناسند. سرمربی روسی که در دو مقطه روی نیمکت آبی‌ها نشست.

به گزارش ورزش ۳۶۰، ناصر حجازی اسطوره فقید استقلال پس از شکست این تیم مقابل سایپا در نوزدهم اردیبهشت سال ۷۸ از سمت خود کنار گذاشته شد و این تیم برای مدتی زیر نظر جواد زرینچه و ابراهیم طالبی بازی کرد.

دوره‌ای که اتفاقا نتایج خوبی هم به دست آمد اما زرینچه تاکید داشت حتما تیم باید یک سرمربی داشته باشد به همین خاطر گزینه‌های خارجی و داخلی مد نظر قرار گرفتند و در نهایت پانزدهم خرداد سال ۱۳۷۸ با یک سرمربی نام‌آشنا برای استقلالی‌ها جهت حضور در ایران و به نوعی جانشین ناصر حجازی توافق شد تا این مربی در اواخر همان ماه به سوی تهران پرواز کند.

یوگنی سکوموروخوف در اوایل بهار سال ۱۳۷۲ هنگامی که استقلال بر اساس قانون عجیب آن زمان فدراسیون فوتبال به جای حضور در جام باشگاه‌های تهران، به لیگ دسته سوم رفت، هدایت این تیم را بر عهده گرفت و توانست آبی‌پوشان را در آن مسابقات به مقام قهرمانی برساند. سکوموروخوف البته چند روز پس از مسجل شدن قهرمانی استقلال، بیماری روماتیسم را بهانه کرد و دیگر حاضر نشد در ایران بماند.

305699

سکوموروخوف بالغ بر ۵ سال از فوتبال ایران و آبی‌پوشان دور بود اما پانزدهم خرداد سال ۷۸ این خبر به گوش خبرنگاران رسید که مدیران وقت باشگاه استقلال با او مجددا برای هدایت آبی‌پوشان توافق کرده‌اند. این اتفاق در حالی به وقوع پیوست که لیگ آزادگان در فصل ۷۷- ۷۸ به پایان رسیده بود اما جام حذفی هنوز تمام نشده و استقلال هم در آن مسابقات حضور داشت.

یوگنی سکوموروخوف چند روز پس از این توافق به ایران آمد و هدایت استقلال را بر عهده گرفت اما عملکردش رضایت هواداران را جلب نکرد. او در تیر ماه سال ۷۸ دربی را به پرسپولیس باخت و اسفند ماه همان سال در آستانه جدال با پرسپولیس اخراج شد تا منصور پورحیدری دیگر اسطوره فقید استقلال به این تیم بازگردد.

سکوموروخوف روسی که در ایران با لقب گاسپادین هم شناخته می‌شد، پاییز سال ۱۳۸۱ فوت کرد و در زادگاهش به خاک سپرده شد.

 

منبع خبر ورزشی
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار