کدخبر : 12667 تاریخ انتشار :
A

پای اسپانسر لیورپول به تحریم‌های ایران باز شد

پای اسپانسر لیورپول به تحریم‌های ایران باز شد

اسپانسر اصلی باشگاه لیورپول در داستان تحریم های آمریکا علیه ایران نقش پرنگی بازی کرده است.

به گزارش ورزش 360، به گزارش گاردین؛ استاندارد چارترد، اسپانسر رسمی باشگاه لیورپول درگیر یک مسئله حقوقی بزرگ شده است. مطابق «اسناد لو رفته»، میلیاردها دلار از طریق شعبه نیویورک این بانک بین کشورها و گروه‌های تحریم شده آمریکا جابه‌جا شده است. پیش‌تر در سال 2012 و 2019 نیز اتهام‌های مشابهی علیه استاندارد چارترد مطرح شده بود، اما در نهایت بانک بریتانیایی محکوم نشد. همکاری و کمک به دور زدن تحریم‌های کشور ایران در کنار نقش واسطه در تراکنش‌های مالی القاعده، طالبان، حزب الله لبنان و حماس، همگی مغایر با قوانین ایالات متحده آمریکا هستند. بنابراین، همکاری با نهادهایی که دولت آمریکا آن‌ها را تحریم کرده است، می‌تواند زمینه‌ساز تحریم و جریمه‌های سنگینی شود. 

استاندارد چارترد مانند سال 2012 و 2019 ادعای افشاگران و دولت آمریکا را رد می‌کند. آن‌ها حاضر هستند اسناد سال 2008 تا 2013 را برای رویت تحلیلگران مالی کاخ سفید فراهم کنند. این بانک انگلیسی دو سال پیش قرارداد اسپانسرینگ 4 ساله به ارزش 50 میلیون پوند را با لیورپول به امضا رساند. تا این لحظه، لیورپول واکنشی به اتهام‌های مطرح شده علیه اسپانسر اصلی خود نداشته است. 

 

منبع طرفداری
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار