کدخبر : 12674 تاریخ انتشار :
A

اولین چالش امیر قلعه نویی در ترکیب تیم ملی

اولین چالش امیر قلعه نویی در ترکیب تیم ملی

​در غیاب مدافع محروم تیم ملی، امیر قلعه‌نویی به دنبال انتخاب بهترین جایگزین برای او است.

به گزارش ورزش 360، تیم ملی ایران باید فردا (پنجشنبه) در جریان مسابقات دور دوم انتخابی جام جهانی 2026، پنجمین مسابقه خود را برگزار کند و شاگردان امیر قلعه‌نویی که صدرنشین گروه پنجم رقابت‌ها هستند، بعد از سفر به هنگ‌کنگ، باید فردا (پنجشنبه) از ساعت 15:30 به مصاف تیم ملی این کشور بروند و ملی‌پوشان امیدوارند که بتوانند روند بردهای سریالی خود برابر تیم ملی هنگ‌کنگ را حفظ کنند و شمار امتیازات خود در این دور از مسابقات انتخابی جام جهانی را به 13 برسانند.

امیر قلعه‌نویی در حالی بعد از پایان لیگ بیست‌وسوم، فهرست بازیکنان موردنظرش برای حضور در اردوی ملی را اعلام کرد که بعد از اعلام فهرست، مشخص شد مهدی ترابی به دلیل مسمومیت غذایی قادر به همراه تیم ملی در سفر به هنگ‌کنگ نیست و او برای دیدار با ازبکستان خود را آماده می‌کند. ترابی تنها غایب تقابل تیم‌های ملی ایران و هنگ‌کنگ نیست و محمدحسین کنعانی‌زادگان هم به دلیل 2 اخطاره‌بودن نمی‌تواند در مسابقه فردا برابر حریف آسیای شرقی به میدان برود.

قلعه‌نویی به سراغ جوان‌گرایی می‌رود؟

کاروان تیم ملی در حالی عازم هنگ‌کنگ شده که ابهامات پرشماری درباره فهرست تیم ملی مطرح است. با این وجود، نگاهی به فهرست بازیکنان معرفی شده از سوی امیر قلعه‌نویی نشان می‌دهد که او نام 4 مدافع میانی را در فهرست خود جای داده که یکی از آن‌ها، محمدحسین کنعانی‌زادگانِ محروم است و شجاع خلیل‌زاده، محمدامین حزباوی و عارف غلامی دیگر گزینه‌های در دسترس کادرفنی برای دیدار با هنگ‌کنگ هستند که می‌توانند برابر این تیم به میدان بروند.

قلعه‌نویی اعتقاد ویژه‌ای به سبک بازی شجاع خلیل‌زاده دارد و به نظر می‌رسد که او در ترکیب اولیه تیم ملی برای مسابقه فردا حضور خواهد داشت؛ هر چند تک‌اخطاره بودن شجاع و اینکه او هم در آستانه محرومیت قرار دارد، می‌تواند انتخاب او را برای حضور در ترکیب اولیه پرریسک جلوه دهد. با این وجود، در صورت حضور احتمالی خلیل‌زاده در ترکیب اصلی، یکی از گزینه‌های قلعه‌نویی می‌تواند اعتماد به حزباوی باشد تا بعد از گذراندن یک فصل موفق در فوتبال باشگاهی قطر، این مدافع جوان بتواند به شمار بازی‌های ملی خود اضافه کند.

مدافع استقلالی به دنبال طلسم‌شکنی

عارف غلامی بدون‌شک فصل پرماجرا و عجیبی را پشت سر گذاشت و در حالی در فوتبال بوسنی کار خود را پیش برد که عملکرد نسبتاً خوبی در تیم جدیدش داشت. غلامی که تجربه انجام تنها یک بازی ملی برابر کره‌جنوبی را در کارنامه‌اش دارد و در آن مسابقه در دوران سرمربیگری دراگان اسکوچیچ عملکردی خوبی داشت، به دنبال جبران‌مافات است و امیدوار است که بتواند فردا برابر هنگ‌کنگ مورد اعتماد امیر قلعه‌نویی قرار گیرد و در ترکیب تیم ملی به میدان برود تا شمار بازی‌های ملی‌اش را به عدد 2 برساند. محمد قربانی هم تجربه بازی در خط دفاعی را در دوران حضورش در تیم ملی دارد اما بعید به نظر می‌رسد که قلعه‌نویی در تیم ملی روی او ریسک کند و این بازیکن جوان را در قلب خط دفاعی تیمش به میدان بفرستد.

منبع فوتبال 360
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار