کدخبر : 12865 تاریخ انتشار :
A

سنگرگیری پشت جوان‌گرایی؟ آقای قلعه نویی این رسمش نیست!

سنگرگیری پشت جوان‌گرایی؟ آقای قلعه نویی این رسمش نیست!

ضعف دفاعی تیم ملی که در جام ملت‌ها آشکار شده بود در بازی با هنگ‌کنگ هم ادامه داشت.

تیم ملی ایران در ادامه رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی 2026 راهی هنگ‌کنگ شد تا برابر تیم ملی این کشور قرار گیرد و در‌حالی‌که به‌نظر می‌رسید باید منتظر یک برد آسان و بی‌دردسر برابر این حریف درجه چندم آسیایی باشیم اما درنهایت برد 4 بر 2 برای شاگردان قلعه‌نویی به‌دست آمد تا ضعف‌های دفاعی تیم ملی باز هم به‌چشم بیاید.

تیم ما بلافاصله پس از گل نخست خود گل مساوی را خورد و خوش‌شانس بودیم که طارمی آماده در ترکیب تیم ما بود و البته در فاز تهاجمی ستاره‌های ما توانستند نمایش خوبی ارائه کنند. قلعه‌نویی از زمانی که هدایت تیم ملی را برعهده گرفته تنها در 4 بازی تیمش موفق به کلین‌شیت شده است و این خود مهم‌ترین نگرانی برای طرفداران تیم ایران است که برابر تیم‌های بزرگ و حریفان قدرتمندتر با مشکلاتی روبه‌رو می‌شویم.

اتفاقی که در جام ملت‌های آسیا نیز رخ داد و با شکست برابر قطر فرصتی طلایی برای قهرمانی را از دست دادیم. این بار اما برابر هنگ‌کنگ به مشکل خوردیم و البته سرمربی تیم ملی با این توجیه که فوتبال در آسیا پیشرفت کرده سعی داشت ضعف‌های تیمش را پنهان کند.

از طرف دیگر کادر فنی تیم ملی جوان‌گرایی را بهانه‌ای برای برخی لغزش‌ها قرار داده است، اما نباید فراموش کرد تیم ما با بازیکنان باتجربه‌اش هم بارها گل‌های بدی دریافت کرده است و در همین بازی نیز شجاع خلیل‌زاده در خط دفاعی حضور داشت اما نتوانست به عدد کلین‌شیت‌های تیم ما اضافه کند. کاملا مشخص است که تا پیش از شروع مرحله بعدی انتخابی جام‌جهانی، کادر فنی تیم ملی باید فکری اساسی برای این ضعف بزرگ داشته باشد وگرنه ممکن است در دیدارهای مهم و سرنوشت‌ساز باز هم به مشکل خورده و با دردسر مواجه شویم.

آمار تیم ملی زیر نظر امیر قلعه‌نویی؛ 

22 بازی، 9 کلین‌شیت!

تیم امیر قلعه نویی در این مدت از رقبایی همچون افغانستان، قرقیزستان، کنیا، آنگولا، بورکینافاسو، فلسطین و هنگ‌کنگ هم گل خورده است. 

 

 

 

منبع فرهیختگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار