کدخبر : 12931 تاریخ انتشار :
A

چرا علی پروین باید بازداشت شود؟

چرا علی پروین باید بازداشت شود؟

اسطوره باشگاه پرسپولیس در همه این سال‌ها نامش با حواشی زیادی همراه بوده. این‌بار اما حاشیه‌ها کمی جدی‌تر سراغ سلطان رفته‌اند!

ورزش 360 - از صبح امروز اخبار و حاشیه‌های فراوانی درباره بازداشت علی پروین در رسانه‌ها منتشر شده است. برخی منابع غیررسمی مدعی شدند که علی پروین در ارتباط با پرونده «کوروش کمپانی» بازداشت شده است.

به گزارش ورزش ۳۶۰، حاشیه‌ها تا جایی پیش رفت که حتی قوه قضائیه هم به این خبر واکنش نشان داد و اعلام کرد اخبار و شایعات درباره‌ی بازداشت اسطوره باشگاه پرسپولیس جعلی است و علی صالحی دادستان عمومی و انقلاب تهران هیچ اظهار نظری درباره‌ی بازداشت علی پروین یا پرونده کوروش کمپانی در روز گذشته نداشته است. بدون در نظر گرفتن این حواشی اما از صبح امروز و با شنیدن این خبر برای خیلی‌ها این سوال پیش آمد که چرا علی پروین باید بازداشت شود؟

شاید اولین چیزی که به ذهن علاقه‌مندان به فوتبال و پرسپولیس بعد از دیدن سرتیتر بازداشت علی پروین رسیده باشد ماجرای آمبولانس شب قهرمانی پرسپولیس است. در شب قهرمانی تیم پرسپولیس علی پروین و محمود خردبین که در ازدحام جمعیت گرفتار شده بودند با یک آمبولانس ورزشگاه را ترک کردند. انتشار این خبر و تصاویر آن در روزهای بعد با واکنش‌های منفی افکار عمومی و اورژانس تهران همراه بود. اورژانس تهران از پیگیری ماجرا خبر داد و شرکت آمبولانس خصوصی هم پلمب شد. بعد از این سلسله خبرها طبیعی است که دیدن خبر بازداشت علی پروین در کانال‌های تلگرامی باعث شود عده‌ای فکر کنند ماجرای آمبولانس بیخ پیدا کرده است. اما ماجرا این نبود.

نام علی پروین اما در سال‌های گذشته با پرونده‌های مالی دیگری هم درگیر بود و این مسئله موجب شد تا علاقه‌مندان به فوتبال با شنیدن این خبر گمان کنند که یکی از آن پرونده‌ها سرباز کرده است. 

اوایل دهه نود هر از گاهی گروهی از مالباختگان یک پروژه ساختمانی مقابل فدراسیون فوتبال تجمع می‌کردند. از نظر آنها متهم اصلی شکست پروژه‌شان علی پروین بود. آذر ماه سال ۱۳۹۲ خبرگزاری تسنیم در گزارشی از یکی از این تجمع‌ها نوشت: «خانه‌های هشتگرد برای علی پروین دردسر ساز شده و عده‌ای از مردم این شهر امروز در اعتراض به پیشکسوت باشگاه پرسپولیس مقابل فدراسیون فوتبال تجمع کردند. اهالی هشتگرد بابت خانه‌هایی که علی پروین در این شهر ساخته معترض هستند و معتقدند حق‌شان خورده شده و به همین دلیل برای گرفتن حق خود برای اعتراض به فدراسیون فوتبال رفتند.این ماجرا حقوقی شده و اهالی هشتگرد از پروین بابت این خانه‌ها شکایت کرده‌اند».

این ماجرا تا نیمه‌های دهه ۹۰ شمسی ادامه داشت اما هیچ‌گاه برای علی پروین عواقب قضایی نداشت و معلوم هم نشد ادعای مالباختگان درباره علی پروین درست است یا خیر.

اما یکی دیگر از پرونده‌های مالی مرتبط با علی پروین به وام سنگین فرزندش در یک شرکت خصوصی پخت نان باز می‌گردد. محمد پروین پسر علی پروین صاحب یک شرکت پخت نان است. او در دوران دولت حسن روحانی یک وام سنگین از دولت دریافت کرد اما آن را بازنگرداند. سایت خبری تحلیلی تابناک در آن زمان این پرونده را چنین شرح داده بود: «پسر اسطوره فوتبال ایران، با اخذ انواع توصیه‌نامه‌ها برای نپرداختن پول بیت‌المال، ۲۵میلیارد تومان پول برنج دولت را پس نداد.»

اگرچه این وام را پسر پروین دریافت کرده بود اما بعدها پدرش وارد کار شد و با نوشتن نامه تلاش کرد تا عواقب این پرونده را برای فرزندش کم کند. در نهایت این پرونده هم منجر به تعقیب قضایی برای علی پروین نشد.

با این حواشی باید به سوال نخست بازگردیم. چرا عده‌ای بعد از شایعه امروز صبح از خودشان پرسیدند «علی پروین برای چه باید بازداشت شود؟» پاسخ اگرچه تکذیب این شایعه بود اما می‌بینیم که حواشی مالی اطراف پروین هم در دامن زدن به آن بی‌تاثیر نبود. 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار