کدخبر : 12964 تاریخ انتشار :
A

اوسمار ویرا؛ سرمربی کامبک بلد!

اوسمار ویرا؛ سرمربی کامبک بلد!

صمیمیت، تحول روحی و انگیزشی مواردی است که در کنار مسائل فنی امضای اوسمار ویرا را روی نهمین جام پرسپولیس سنجاق کرده است.

به گزارش ورزش 360، یکی از جذاب‌ترین سوالات در مورد پرسپولیس این است که آیا اگر یحیی گل‌محمدی هم روی نیمکت پرسپولیس حضور داشت می‌توانست باز هم قهرمانی را تجربه کند یا نه. 

این سوالی است که البته کسی جواب آن را هیچ‌وقت نخواهد دانست و مشخص نیست که ماندن یحیی کمک بیشتری به پرسپولیس می‌کرد یا رفتن او. آن چیزی که در این میان مشخص است این است که قطعا امضای اوسمار ویرا پای جام قهرمانی این فصل قرمزها ثبت خواهد شد. 

حتی با درنظرگرفتن تقویت تیم در نیم‌فصل دوم و همه موارد دیگر نمی‌شود از نقش سرمربی برزیلی در این قهرمانی گذشت. بزرگترین اتفاقی که در بازی پرسپولیس با سرمربی جدیدش افتاد بازگشت امید بود.

در زمان یحیی گل‌محمدی حتی پیش از آن در زمان برانکو وقتی پرسپولیس گل اول را دریافت می‌کرد امیدها برای برد این تیم به حداقل می‌رسید.

 نگاهی به بازی‌های همین فصل بیندازید. سرخپوشان تهرانی در بازی‌هایی که گل اول را دریافت کردند توانستند 9 امتیاز کسب کنند. 6 امتیاز آن نصیب اوسمار شده و فقط سه تساوی و سه امتیاز را یحیی گل‌محمدی به دست آورده است. 

نگاهی هم به آمار فصل گذشته بیندازیم. پرسپولیس یحیی گل‌محمدی فقط 6 امتیاز در بازی‌هایی که گل اول را خورد به دست آورد. 2 برد مقابل دو تیم انتهای جدولی نفت مسجدسلیمان و صنعت نفت آبادان.در فصل قبل از آن هم که این تیم جام را ازدست داد آنها فقط 4 امتیاز از بازی‌هایی که گل اول را دریافت کرده بودند به دست آوردند. 

پرسپولیس این فصل اما 2 برد قاطعانه‌تر و دراماتیک‌تر را رقم زد و این اختلاف 3 امتیازی نسبت به دو فصل را می‌توان به حضور اوسمار و تغییرات روحی و فنی او در تیم ارتباط داد. سه امتیازی که یک امتیاز آن برای قهرمانی پرسپولیس کافی بود و توانست جام را به این تیم برساند. 

قطعا علاوه بر قهرمانی کامبک دراماتیک مقابل استقلال خوزستان و همچنین فولاد از خاطرات به یادماندنی اوسمار خواهد بود. مربی‌ای که در زمان او با هر نتیجه‌ای در طول نود دقیقه هواداران امید زیادی داشتند که بعد از پایان بازی آنها برنده خواهند بود.

البته نباید فراموش کرد که آخرین کامبک رویایی لیگ قبل از بازی پرسپولیس و استقلال خوزستان به نام یحیی گل‌محمدی در بازی ذوب‌آهن و تراکتور ثبت شده است. 

تراکتور کاملا بازی را در اختیار داشت و با نتیجه 4-1 از حریف خود جلو بود اما در 10 دقیقه پایانی شاگردان گل محمدی با یک کامبک رویایی پرشور ها را به سکوت وادار کردند و شاید همین تساوی باعث شد تا دست تراکتور در پایان فصل از سهمیه دور بماند.

 

منبع فوتبالی
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار