کدخبر : 13021 تاریخ انتشار :
A

ممبینی: آماده پاکسازی فدراسیون فوتبال هستیم

ممبینی: آماده پاکسازی فدراسیون فوتبال هستیم

دبیرکل فدراسیون فوتبال در جمع خبرنگاران از آمادگی فدراسیون فوتبال برای پاکسازی این نهاد خبر داد.

 دبیرکل فدراسیون فوتبال با بیان اینکه برخی از مدیران این فدراسیون در رابطه با پرونده فساد در باشگاه مس رفسنجان احضار شده‌اند، گفت: از زمان ابلاغ، همکاری لازم را برای رسیدگی به پرونده داشته‌ایم.

هدایت ممبینی دبیرکل فدراسیون فوتبال ایران در نشست خبری با خبرنگاران حاضر شد و در توضیح شرایط فدراسیون فوتبال و تیم ملی فوتبال ایران صحبت‌های زیادی داشت

 این پرونده مربوط به سال ۱۴۰۰ است و در مرحله بازپرسی قرار دارد. چند نفر از ارکان فدراسیون فوتبال احضار و یکی دو نفر بازداشت شده‌اند. هر زمان اطلاعات تکمیلی از دادگاه برسد، اطلاع‌رسانی خواهیم کرد. فدراسیون فوتبال همکاری تنگاتنگی با دادستانی کرمان داشته است.

او ادامه داد: دوستان از کارشان تعلیق شده‌اند و فدراسیون آماده پاک سازی است و با قدرت با فساد مبارزه خواهد کرد. فراموش نکنیم فوتبال یکی از علاقه‌مندی‌های جامعه کشور است و بزرگان زیادی در عرصه پیشکسوتان، بازیکنان، مربیان و داوران و... داشته‌ایم، از جمله مرحوم پرویز دهداری، مرحوم ناصر حجازی، مرحوم منصور پورحیدری، علی پروین، حسن روشن و... که افراد بزرگی بودند و هستند. این عزیزان در فوتبال زحمت کشیده و با کمترین امکانات باعث رشد و توسعه فوتبال کشور شده‌اند. نباید اینها را فراموش کنیم. اگر در جامعه فوتبال محرز شود کسی فساد کرده است فدراسیون فوتبال بدون هیچ اغماضی برخورد خواهد کرد. منتظر نتیجه دادگاه هستیم. نه تنها این مورد، بلکه در بقیه موارد با چیزی که باعث خدشه‌دار شدن جامعه فوتبال شود، برخورد خواهیم کرد.

دبیر کل فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: در ماده ۱۱ انضباطی فیفا و ماده ۱۷ اخلاق فیفا داریم که کلیه ارکان فوتبال باید هر گونه پیشنهاد رشوه و پیشنهاد فساد را در اولین فرصت به ارکان قضایی و دبیرخانه قضایی گزارش دهند، حتی اگر فعلی هم صورت نگرفته باشد. اگر پیشنهاد هم داده شود و گزارش نکنند، در صورت اثبات پیشنهاد با فردی که حاضر نشده گزارش بدهد با محرومیت‌های طولانی مواجه خواهد شد. در یوفا نیز این ماجرا را داشتیم و شخصی که گزارش نداده بود، مادام العمر محروم شد. جامعه فوتبال باید هر گونه مورد مستدل را که می‌بیند، به ارکان قضایی گزارش دهد تا برخورد قاطع صورت بگیرد. عکس این موضوع نیز وجود دارد که اگر کسی بدون سند بخواهد باعث اغتشاش و چالش شود با محرومیت و جرایم سنگین روبرو خواهد شد. جامعه و رسانه فوتبال باید بداند برای ارزش‌های فوتبال دست به دست هم دهند تا موارد را بگویند.

ممبینی در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است این پرونده منجر به سقوط مس رفسنجان به لیگ دسته اول شود، تصریح کرد: اجازه دهید هیچ‌گونه پیش‌بینی نداشته باشیم، چون رسیدگی به این پرونده در دادستانی انجام می‌شود. اجازه دهید گزارش بیاید تا ارکان قضایی فدراسیون فوتبال به صورت ویژه دنبال کنند. هر چند در کنار دادستان کرمان، کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال هم این افراد را دعوت کرده است. ارکان قضایی ما نیز بیکار ننشسته‌اند. کشور‌هایی که عضو فیفا و AFC هستند مورد رصد قرار می‌گیرند. آنها اخبار پرونده را دیده و از ما گزارش خواسته‌اند. ما هم آخرین اطلاعاتی که داشتیم در اختیار کنفدراسیون فوتبال آسیا قرار دادیم و اگر گزارش دیگری برسد باید AFC را در جریان پرونده و حکم آن قرار دهیم.

دبیرکل فدراسیون فوتبال در رابطه با اینکه چه باشگاه‌های دیگری در این پرونده دخیل هستند، خاطرنشان کرد: باید در مورد اخباری که نمی‌دانیم صحت دارد یا ندارد، محتاط باشیم. باید حرمت افراد را نگه داریم تا خدای ناکرده شخصی یا باشگاهی زیر سوال نرود. جمع کردن این موضوع در صورتی که چیزی اثبات نشود، سخت است. برخی از اخبار‌ها را از نهاد‌های مستقل دارید ولی اجازه دهید اخبار دقیق از دستگاه‌های ذی‌ربط ارائه و فدراسیون فوتبال در اختیار رسانه‌ها قرار داده شود.

ممبینی در واکنش به انتشار خبری مبنی بر اعتراف خداداد افشاریان به تبانی در ۱۵ بازی گفت: گزارش کاملی از سوی دادستانی در اختیار فدراسیون فوتبال قرار نگرفته تا برخی از اخبار‌ی را که در صفحات مجازی دست به دست می‌شود تأیید کنیم. از حدس و گمان و نام بردن افراد خودداری کنیم. ارکان قضایی فدراسیون فوتبال با دوستان در دادگستری در ارتباط هستند.

هدایت ممبینی در خصوص اظهارات یکی ار رؤسای پیشین فدراسیون فوتبال که به نوعی ارکان فدراسیون را زیر سوال برده بود، خاطرنشان کرد: به دوستان احترام می‌گذاریم و هر کسی می‌تواند نظرات شخصی‌اش را بگوید. فدراسیون فوتبال برای این فصل نیست و قدمت چندین ساله دارد. چیز‌هایی در فوتبال ممکن است بوجود بیاید و نهاد‌های دیگری باید به اتفاقات خارج از فوتبال ورود کنند. یکی از افرادی که در مظان اتهام قرار دارد و بازداشت است در دوره یکی از این دوستان فعالیت کرده است. ممکن است انسان‌ها در مرحله‌ای باشند که تغییر رویه بدهند و تضمینی وجود ندارد که در گذشته یا الان مشکلی وجود نداشته باشمد. زمانی که در سازمان لیگ مسئولیت داشتم با یکی دو نفر برخورد شد. نهاد‌های نظارتی به این داستان‌ها ورود کرده‌اند و دادگاه نیز رأی می‌دهد. فدراسیون فوتبال از روز اول دادستان را همراهی کرده و همان‌طور که دیدید دوستان از کارشان تعلیق شده‌اند و اگر جرم‌شان ثابت شود، برخورد‌های سختی صورت می‌گیرد.

 

منبع ورزش3
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار