کدخبر : 13022 تاریخ انتشار :
A

ماجرای واریز اشتباه وزارت ورزش برای خرید VAR

ماجرای واریز اشتباه وزارت ورزش برای خرید VAR

هدایت ممبینی دبیر کل فدراسیون فوتبال ایران در جمع خبرنگاران گفت یک کلمه در نامه وزارت ورزش باعث شد تا پول کمک خرید VAR به فدراسیون واریز نشود.

به گزارش ورزش 360، هدایت ممبینی دبیر کل فدراسیون فوتبال ایران امروز (یکشنبه) در جمع خبرنگاران حضور یافت و به سوالات آنها پاسخ گفت. ممبینی درباره آخرین روند ورود VAR به ایران گفت: بعد از اینکه دولت وجود VAR را در لیگ مهم دانست، بودجه‌ای برای فدراسیون جهت خرید این تکنولوژی در نظر گرفت. ۱۲ مهرماه این پول به حساب وزارت ورزش واریز شد. در نامه اول نوشته شده بود برای تجهیز ورزشگاه‌ها به سیستم VAR؛ آن کلمه تجهیز که در نامه آمده باعث شده پول به حساب شرکت توسعه و تجهیز برود. الان از تاریخ ۱۲ دی‌ماه که پول از سازمان برنامه و بودجه به حساب وزارت ورزش واریز شده، هنوز این پول به حساب فدراسیون فوتبال منتقل نشده است.

ممبینی اضافه کرد: می‌دانید که برای خریداری هر دستگاه خارجی باید پیش پرداخت داده شود. به پول ما مبلغ این سیستم ۱۱۰ میلیارد تومان است. دولت و سازمان برنامه بودجه در کمتر از سه هفته این پول را واریز کردند و از تاریخ ۱۲ مهرماه که این پول واریز شده، بعد از مدتی وزارت ورزش پول را به حساب شرکت توسعه و تجهیز ریخته است. این واقعاً خیلی جالب است. ما یک سیستم هستیم، ولی آنقدر جلسه داشتیم که خسته شدیم. امیدوارم یک نفر پیدا شود این مشکل را حل کند.

ممبینی در پاسخ به این پرسش که آیا دستگاه VAR تا الان سفارش داده نشده است؟ عنوان کرد: نمی‌خواهم زیاد در این مورد ورود کنم، اما یک‌سری دستگاه‌ها وارد شده و مابقی دستگاه‌ها قرار بود از شرکت دیگری خریداری شود که روند در همین سطح متوقف شده است. بودجه فدراسیون فوتبال با ۱۸ تیم ملی خیلی محدود است. بودجه ما شاید بالای ۵۰۰ میلیارد تومان باشد و کمک‌های دولتی در سال قبل حدود ۹۰ میلیارد تومان بود؛ با اینکه جام ملت‌ها و اردو‌ها را داشتیم. شرایط خیلی سخت است. با توجه به اینکه تحریم هستیم، استفاده از منابع‌مان از فیفا هم راحت نیست. با این اوضاع فدراسیون فوتبال برای خرید دستگاه VAR به دولت متوسل شد و دولت هم خیلی سریع کمک و پول را کمتر از سه هفته واریز کرد ولی متأسفانه در چند ماه اخیر نتوانستیم این پول را بگیریم. این یکی از مشکلاتی است که دوست داریم سریع حل شود و آقای وزیر ورزش باعث شوند که این پول خیلی سریع واریز شود تا فصل بعد را از دست ندهیم.

وی در مورد اینکه گفته می‌شود در صورت عدم تجهیز ورزشگاه‌ها فصل آینده لیگ برتر شروع نخواهد شد، گفت: آقای تاج دستور دادند کارگروه استانداردسازی ورزشگاه‌ها هفته گذشته تشکیل شود. دوست داریم که هر چه سریع‌تر ورزشگاه‌ها را از نظر نحوه ورود و خروج هواداران و همچنین ورود بانوان به ورزشگاه‌ها استانداردسازی کنیم. یکسری مشکلات درباره نحوه استقرار بانوان داشتیم. امکانات سخت‌افزاری داشتیم. تصمیم بر این شد که تا این اصلاحات انجام نشده لیگ را شروع نکنیم، حتی اگر به خاطر زمان به مشکل بخوریم. باید همه همت کنند. فدراسیون فوتبال بخشی از این کار است. همه باید کمک کنند تا سال به سال کیفیت مسابقات را بالا ببریم. الان برخی زمین‌ها و برخی کیفیت پخش‌ها در شأن فوتبال ایران نیست.

 

منبع ورزش3
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار