کدخبر : 13035 تاریخ انتشار :
A

با حفظ اوسمار ۶۰ درصد مسیر قهرمانی طی می‌شود!

با حفظ اوسمار ۶۰ درصد مسیر قهرمانی طی می‌شود!

فرشاد پیوس پیشکسوت باشگاه پرسپولیس درباره قهرمانی این تیم و سرمربی برزیلی آن صحبت‌های جالبی مطرح کرد.

به گزارش ورزش 360، فرشاد پیوس پیشکسوت باشگاه پرسپولیس درباره قهرمانی این تیم و سرمربی برزیلی آن صحبت‌های جالبی مطرح کرد.

پرسپولیس در شرایطی قهرمان شد که گل قهرمانی این تیم با اعتراضات زیادی همراه شد. درباره این قهرمانی صحبت کنید.

اگر بخواهیم درباره داوری صحبت کنیم، می‌توانیم بگوییم پرسپولیس هم در بازی‌های قبل خیلی از داوری ضرر کرده بود. فوتبال همین است؛ یک روز مارادونا با دست توپ را گل کرد و آرژانتین قهرمان شد و الان هم فقط حرف و حدیث‌ها مانده است. من نمی‌توانم درباره آن صحنه نظر بدهم و کارشناسان باید بگویند آفساید بوده یا نه، اما به نظر من پرسپولیس فوتبال خوبی بازی می‌کرد.

* با توجه به اینکه پرسپولیس تا هفته‌های پایانی در رده دوم بود، فکر می‌کردید بتواند قهرمان شود؟

پرسپولیس امتیازات زیادی از دست داده بود، اما توانست به شرایط ایده‌آلی برسد و در مسابقاتش از تمام مناطق زمین استفاده کند و پیروز شود.‌ این تیم توانمند بود و از همه مهم‌تر هیچکدام از اعضای تیم وارد حاشیه نشدند. هر تیمی که یه حاشیه برود، نمی‌تواند توانمندی خودش را در زمین نشان بدهد. تیم‌های رقیب وارد حاشیه شدند و با صحبت درباره داور و دیگران نتوانستند نتیجه بگیرند اما پرسپولیس با مدیریت خوب و همدلی توانست قهرمان شود. در پرسپولیس، نه مربی و نه بازیکنان دنبال حاشیه نبودند و این موضوع خیلی تاثیرگذار بود. حق پرسپولیس این بود که زودتر از اینها هم قهرمان شود.

* نقش یحیی گل‌محمدی را در این قهرمانی چقدر می‌دانید؟

یحیی مربی بسیار بزرگی است و قطعا در این مسیر موثر بود. قطعا اگر یحیی هم بازیکنان خوبی مثل نیم فصل دوم داشت، می‌توانست در نیم فصل از این هم بهتر عمل کند تا تیم زودتر از اینها قهرمان شود. باز هم تاکید می‌کنم یحیی مربی خیلی خوبی بود و بچه‌ها هم او را دوست داشتند اما دیگر خسته شده بود، چون دست و بال باشگاه بسته بود و نتوانست پول خوبی به بچه‌ها بدهد و بازیکنان خوبی جذب کند. البته نباید کار اوسمار و بازیکنان را هم کوچک نشان بدهیم. اوسمار هم مربی خوبی بود؛ او هم دستیار یحیی بود و هم راه را به خوبی پیش رفت و از طرفی بچه‌ها هم انگیزه بسیار بالایی داشتند و با تمام وجود برای قهرمانی جنگیدند.

* درباره حواشی این دوره از مسابقات و اظهاراتی که از سوی اعضای تیم رقیب در خصوص حمایت از پرسپولیس مطرح می‌شد، چه نظری دارید؟

من احترام زیادی برای همه تیم‌ها و رقبا قائلم، اما یک مربی هرچقدر هم از لحاظ علمی شرایط خوبی داشته باشد و هرچقدر هم تیمش تاکتیک پذیر باشد، اگر وارد حاشیه شود و تمرکز بازیکنان را به هم بزند، موفق نمی‌شود. بازیکنان به نیمکت نگاه می‌کنند تا ببینند باید شلوغ کنند و به داور حرفی بزنند و پرخاشگری کنند یا آرام باشند؛ این عاملی بود که باعث شد رقبای پرسپولیس نتوانند تمرکز بالایی داشته باشند و نتیجه بگیرند و هیچ حمایتی از تیم خاصی وجود نداشت. رقبای پرسپولیس بازیکنان خوبی داشتند و حتی برخی از بازیکنان‌شان از پرسپولیس گران‌تر بودند اما تمرکز نداشتند و همین باعث شد پرسپولیس از این حربه استفاده کند. همه رقبا شرایط و امکانات و مهره‌های خوبی داشتند اما کم تجربگی برخی از مربیان باعث این حواشی شد و پرسپولیس با مدیریت خوب توانست قهرمان شود.

* نظر شما درباره ادامه همکاری با اوسمار ویه‌را چیست؟

ایشان مربی خوبی هستند و شناخت خوبی هم دارند. اگر باشگاه بخواهد یک مربی خارجی دیگر بیاورد، یکی دو ماه طول می‌کشد. اوسمار حاشیه نداشت، سرش در لاک خودش بود، چه می‌برد و چه می‌باخت، محترمانه صحبت می‌کرد و همیشه جوابگوی رسانه‌ها بود. او یک مربی حرفه‌ای بود و از لحاظ عاطفی هم خوب بود، به خصوص که بازیکنان ایرانی هم عاطفی هستند و حضور ایشان به آنها هم کمک می‌کند. اگر مدیریت باشگاه اوسمار را حفظ کند، ۵۰-۶۰ درصد راه را رفته است.

 

منبع ورزش3
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار