کدخبر : 13246 تاریخ انتشار :
A

حمایت محمود فکری از نکونام: با او دشمنی ندارم

حمایت محمود فکری از نکونام: با او دشمنی ندارم

محمود فکری پیشکسوت استقلال با بیان اینکه استقلال باید ثبات داشته باشد از جواد نکونام حمایت کرد.

به گزارش ورزش 360، صحبت‌های جدید و جالب توجه محمود فکری در حمایت از جواد نکونام برای ثبات استقلال و ادامه کار این سرمربی با آبی پوشان موضوع جالبی شد تا با این پیشکسوت استقلال در این مورد همکلام شویم.

این حمایت جایی جالب می‌شود که بدانیم نکونام و فکری در تقابل چند فصل قبل‌شان و زمانی که محمود فکری سرمربی استقلال بود تنش و جدالی جنجالی با هم در فولاد آرنا داشتند اما حالا همه چیز متفاوت شده و فکری برای منافع و موفقیت استقلال از جواد نکونام حمایت می‌کند.

صحبت‌های محمود فکری را در این صفحه می‌خوانید:

*استقلال هفته‌های زیادی در صدر بود اما فرصت قهرمانی را از دست داد. نظرتان در مورد تیم این فصل جواد نکونام چیست؟

به هرحال استقلال یک رقابت تنگاتنگ و خیلی خوبی با تیم‌های سپاهان، پرسپولیس و تراکتور داشت و به مرور زمان رقبا کم شدند و رقابت به استقلال و پرسپولیس رسید. استقلال امتیازات خوبی به دست آورد. ۶۷ امتیاز خیلی خوب بود و رقیبش پرسپولیس هم خیلی تیم خوبی است و در سالهای اخیر با قهرمانی‌هایی که به دست آوردند نشان دادند مجموعه‌شان شکل بهتری دارد. من فکر می‌کنم استقلال گول بازی پرسپولیس مقابل استقلال خوزستان را خورد که سه-صفر عقب افتاده بود و فکر کردند در آن بازی پرسپولیس ببازد یا نهایتا سه گل بزند و مساوی شود. آنجا اشتباه کردند و نباید به بازی رقیب نگاه می‌کردند ولی این اتفاق افتاد و استقلال صدر را از دست داد. زیبایی فوتبال به همین چیزهاست. شاید جاهای دیگر پرسپولیس امتیاز داده بود و استقلال صدرنشین شد و اینجا استقلال امتیاز از دست داد.

*شما گفته بودید پرسپولیس ثبات دارد و استقلال هم باید این ثبات را با حفظ جواد نکونام داشته باشد. می‌خواهم بیشتر در این مورد توضیح دهید.

استقلال در سالهایی که قهرمانی به دست آورد، مربی‌هایش ثبات داشتند و هیچکدام از مربی‌ها در سال اول نتوانستند قهرمان لیگ بشوند. باتوجه به نتایج و رقابتی که استقلال امسال داشته، باید از نکونام حمایت شود و حفظش کنند. هم کادر مدیریتی و هم کادرفنی باید ایرادت را برطرف کنند و شروع خوبی داشته باشند و در نهایت به قهرمانی برسند‌.

* این صحبت‌ها را در حالی مطرح می‌کنید که یکی از بزرگترین جنجال‌های سالهای اخیر میان شما و جواد نکونام بوده است. به نظر می‌رسد نفرت بین شما به رفاقت تبدیل شده است.

در فوتبال از این اتفاقات زیاد میفتد. شرایط بازی ممکن است به شکلی پیش برود که از رفتار هم عصبانی بشویم و کدورت‌هایی هم به وجود آمده باشد اما به این معنی نیست که بخواهیم با هم دشمنی داشته باشیم. این اتفاق زمانی افتاد که آقای نکونام در فولاد بودند و الان در استقلال هستند و ما هم به عنوان پیشکسوت این باشگاه باید منافع تیم را ببینیم. اینکه کدورتی بوده و بخواهیم الان تسویه حساب کنیم و دودش به چشم هواداران برود قشنگ نیست. با آقای نکونام سالها در تیم ملی دوست و همبازی بودیم. حتی یک مربی خارجی هم ایران بیاید و سکان استقلال را دست بگیرد، وظیفه داریم فقط انتقادات سازنده کنیم و به موقع حمایت کنیم که باعث پیشرفت تیم شود.

*شاید هواداران استقلال دوست داشته باشند بدانند که چقدر حمایت شما از نکونام از ته دل است و چقدر واقعی است؟

من نمی‌دانم شما دنبال چی می‌گردید؟ ته دلم هرچه می‌خواهد باشد، مهم حمایت در انظار و عموم است. من احساس می‌کنم شما دنبال این هستید من چیز دیگری بگویم! نمی‌دانم می‌خواهید چه چیز از ته دل من بدانید.

*فقط می‌خواستم بدانم حمایت‌تان از جواد نکونام به خاطر استقلال است یا اینکه دوباره با هم رفیق شدید؟

به هرحال ایشان یک شخصیت حقیقی دارند و یک شخصیت حقوقی‌. الان ایشان سرمربی استقلالی هستند که جوانی‌ام را در این تیم داده‌ام. الان چه در تیم باشم چه نه، تمام ایران من را استقلالی می‌دانند. زمانی که استقلال نتیجه می‌گیرد خیلی‌ها به ما تبریک می‌گویند و وقتی هم نتیجه نگیرد، هواداران انتقادهایی که دارند را به ما می‌گویند. این یعنی ما از این خانواده هستیم و موفقیت استقلال برایم مهم است. حالا سرمربی می‌خواهد دوست و همبازی قبلی ما جواد نکونام باشد یا اصلا یک مربی خارجی باشد که هیچ صنمی باهم نداشتیم‌. من زمان استراماچونی و شفر هم حمایت می‌کردم. حالا نباید از یک مربی ایرانی حمایت کنم چون فلان جا دعوای‌مان شده؟ در فوتبال از این اتفاقات میفتد و شاید همه بزرگان فوتبال یک جا به مشکل خورده باشند.

*بعد از قهرمانی پرسپولیس یکسری هجمه‌ها علیه این تیم به راه افتاد و قهرمانی این تیم را زیر سوال بردند. نظر شما چیست؟

من در رابطه با قهرمانی و نایب قهرمانی هیچ تیمی صحبت نمی‌کنم ولی نمی‌توانید منکر فسادی که در فوتبال هست بشوید. وقتی رییس کمیته داوران گرفته می‌شود و خودشان هم اظهاراتی در رابطه با بازی‌ها و داورهای مختلف داشتند. این‌ها باید بررسی شود و اصلا شاید این اتفاقات به نفع استقلال باشد یا تیم‌های دیگر. من در مورد قهرمان شدن و نشدن تیم‌ها نظری ندارم ولی یک جمله‌ای را آقای علی خسروی در برنامه‌ تلویزیونی که رفته بودیم‌ گفت؛ به هرحال ایشان پیشکسوت داوری هستند و پشت پرده را اطلاع دارند. ایشان گفتند محمود فکری نه خریده می‌شود و نه می‌خرد. یعنی در این خرید و فروش فساد هست. کسانی هم خریده می‌شوند و هم می‌خرند و می.شود در مورد این جمله کتاب نوشت. نمی‌شود منکر فساد شد.

*و در آخر، شما خودتان شانسی برای برگشت به استقلال برای خود متصور هستید؟

در مورد آینده هیچ اتفاقی را نمی‌شود رد یا تایید کرد. شاید فضایی به وجود بیاید که برگردیم و شاید هم برنگردیم. در مجموع همیشه استقلالی‌ هستیم و یک جورهایی در این مجموعه هستیم و یک وقت‌هایی نزدیک‌تر و یک وقتها دور تر و هرکاری از دست‌مان بر بیاید برای سربلندی استقلال انجام می‌دهیم.

 

 

منبع ورزش3
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار