کدخبر : 7151 تاریخ انتشار :
A

پرسپولیس غیرقابل مهارتر از همیشه​

پرسپولیس غیرقابل مهارتر از همیشه​

پرسپولیس برای صدمین‌بار در تاریخ لیگ برتر از روی نقطه پنالتی به گل رسید.

به گزارش ورزش 360، قفل دروازه‌ها در بازی پرسپولیس - پیکان با پنالتی که داور به نفع پرسپولیس اعلام کرد، باز شد. پنالتی‌ای که محمدحسین کنعانی‌زادگان تبدیل به گل کرد، پرسپولیس را برای صدمین‌بار در تاریخ لیگ برتر از روی نقطه پنالتی به گل تبدیل کرد تا پس از سپاهان دومین تیمی باشد که به این آمار می‌رسد. زردپوشان اصفهانی تاکنون ۱۰۲ گل از روی نقطه پنالتی زدند و استقلال هم با ۹۵ گل از روی نقطه پنالتی سوم است.

تیمی جلودار پرسپولیس نیست

در مقاطعی از تاریخ لیگ برتر، گل کردن پنالتی برای پرسپولیس تبدیل به یک چالش بزرگ شده بود. این تیم اما در حال حاضر در بهترین فرم خود از لحاظ گل کردن پنالتی قرار دارد و هر ۱۳ پنالتی آخر این تیم در لیگ برتر تبدیل به گل شده و آخرین‌بار مهدی ترابی در بازی با تراکتور در فصل گذشته در گل کردن پنالتی ناکام ماند. پرسپولیس در این فصل ۷ پنالتی کسب کرده که هر ۷ پنالتی تبدیل گل شده و موفق‌ترین تیم در این زمینه است. این آمار در شرایطی است که این ۷ پنالتی توسط ۳ بازیکن مختلف گل شده است. گیورگی گولسیانی، شهاب زاهدی و محمدحسین کنعانی‌زادگان پنالتی‌زنان پرسپولیس بودند و همچنان مهدی ترابی که پنالتی‌زن مطمئنی نشان داده در این فصل پنالتی‌ای نصیبش نشده است.

انصاریان سلطان پنالتی پرسپولیس

پرسپولیس با کسب ۱۴۵ پنالتی، رکورددار کسب بیشترین پنالتی در تاریخ لیگ برتر است. ۱۰۰ گلی که در لیگ برتر از روی نقطه پنالتی به‌ثمر رسیده توسط ۳۱ بازیکن مختلف زده شده که علی انصاریان با 11 پنالتی بیشترین سهم را دارد. پس از انصاریان مهدی ترابی با 9 پنالتی دوم است. علی علیپور، گیورگی گولسیانی و مازیار زارع با گل کردن ۷ پنالتی دیگر پنالتی‌زن‌های موفق پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر هستند.

بیشترین گل سهم سایپا

از ۴۶ تیم مختلفی که پرسپولیس در لیگ برتر با آن روبرو شده، برابر ۳۳ تیم موفق به گلزنی از روی نقطه پنالتی شده که از این بین سایپا با ۹ گل بیشترین سهمیه را دارد. فولاد خوزستان با ۸ و ذوب‌آهن با ۷ سایر تیم‌هایی هستند که پرسپولیس بیشترین گل زده را برابر آن‌ها از روی نقطه پنالتی دارد. پیکان در بازی در بازی رفت‌وبرگشت این فصل از پرسپولیس از روی نقطه پنالتی گل خورد تا این تیم هم با ۶ گل خورده جزو تیم‌هایی باشد که بیشترین گل خورده را از روی نقطه پنالتی از پرسپولیس دارد.  

منبع فوتبال ۳۶۰
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار