کدخبر : 7398 تاریخ انتشار :
A

آشنایی با اولین مروارید سیاه فوتبال ایران

آشنایی با اولین مروارید سیاه فوتبال ایران

محراب شاهرخی معروف به مروارید سیاه فوتبال ایران، بازیکن سابق تیم‌های فوتبال شاهین تهران و پرسپولیس و تیم ملی ایران بود.

به گزارش ورزش 360، محراب شاهرخی معروف به مروارید سیاه فوتبال ایران، بازیکن سابق تیم‌های فوتبال شاهین تهران و پرسپولیس و تیم ملی ایران بود. او در سال ۱۳۲۲ در سربندر خوزستان متولد شد و در سال ۱۳۷۱ درگذشت. با تیم ملی، موفق به صعود به المپیک ۱۹۶۴ توکیو شد اما به دلیل اختلافات با باشگاه شاهین و فدراسیون فوتبال، از حضور در المپیک محروم شد. او در سال ۱۳۴۵ از شاهین جدا شده و به باشگاه دارایی پیوست، اما با تشکیل تیم پرسپولیس به جمع دوستان خود بازگشت. همچنین در سال ۱۳۵۴ به همراه ناظم گنجاپور مربی‌گری تیم شهباز را بر عهده گرفت. در دوران نوجوانی، به همراه دوستانش به تیم‌های بزرگ پایتخت پیوست و همگی به تیم ملی رسیدند. محراب در باشگاه شاهین تهران بازی کرد و در مسابقات المپیک توکیو گل اول ایران را به ثمر رساند.

او در دوران بازی به عنوان دفاع راست و چپ و همچنین در خط میانی فعالیت می‌کرد. محراب دو بار جام تخت جمشید را با پرسپولیس برنده شد. وی پس از رفتن سرمربیان قبلی، به عنوان مربی پرسپولیس منصوب شد و تا سال ۱۳۶۰ در این تیم فعالیت کرد. محراب در مسابقات مختلف با پرسپولیس به موفقیت‌های زیادی دست یافت، اما در برخی مواقع با مشکلات و اختلافات نیز روبرو شد. او همچنین در فیلم "علف‌های هرز" به کارگردانی فرزان دلجو پیش از انقلاب نقش‌آفرینی کرد.

علف-های-هرز-1355-1

منبع طرفداری
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار