کدخبر : 7749 تاریخ انتشار :
A

ستارگان سرنوشت‌ساز جدال بزرگ تبریز؛ برگ برنده سپاهان و تراکتور

ستارگان سرنوشت‌ساز جدال بزرگ تبریز؛ برگ برنده سپاهان و تراکتور

بازی حساس تراکتور و سپاهان چهره‌های ویژه‌ای دارد که می‌توانند با نمایش خود تفاوت‌ها را رقم بزنند و تیم‌شان را در مسیر قهرمانی قرار دهند.

به گزارش ورزش 360، تنها بازی باقی‌مانده از هفته شانزدهم رقابت‌های لیگ برتر، دیداری هیجان‌انگیز، حساس و سرنوشت‌ساز خواهد بود و تیم‌های تراکتور و سپاهان باید از ساعت ۱۹:۳۰ امشب (چهارشنبه) در تبریز به مصاف یک‌دیگر بروند. دوئلی که برنده‌ی آن در کنار سرخابی‌های پایتخت مدعی جدی قهرمانی است و تیمی که بدون امتیاز زمین را ترک کند، شانسش تا حد زیادی کاهش پیدا خواهد کرد.

یکی از جذابیت‌های خاص این دیدار، تقابل ستاره‌های فاز تهاجمی است. هر دو تیم نفرات زیادی دارند که توانایی تبدیل شدن به مرد اول این مسابقه را دارند اما در این بین و باتوجه به فرم هفته‌های اخیر باید از رحمان جعفری و ریکاردو آلوز از تراکتور و شهریار مغانلو و رضا اسدی از سپاهان به طور مشخص یاد کنیم.

شهریار مغانلو

آقای گل فصل پیش لیگ برتر در لیگ بیست‌وسوم هم صدرنشین جدول گل‌زنان است و البته در کنار خود رضا اسدی را می‌بیند. مهاجم بلندقامت تیم مورایس هنوز نتوانسته آمادگی نیم‌فصل اول را به دست بیاورد ولی با این حال، در جدال آخرِ بیرون از خانه تیمش موفق به باز کردن دروازه فولاد شد و کمک کرد 3 امتیاز مهم به حساب طلایی‌پوشان واریز شود. مغانلو فصل پیش در اصفهان نمایش تحسین‌برانگیز در اصفهان برابر تبریزی‌ها داشت و ۲ گل به‌ثمر رساند و همان ۲ گل مقدمه‌ای بر درخشش ادامه‌دارش بود. حالا باید دید او در تبریز بازهم چنین خروجی‌ای را خواهد داشت یا خیر.

رحمان جعفری

4 گل و یک پاس گل. این چکیده عملکرد رحمان جعفری در نیم‌فصل دوم با لباس تیم جدیدش تراکتور بوده است. آقای گل فصل گذشته لیگ آزادگان، لیگ ۲۳ را در قامت مهاجم شمس آذر استارت زد و خیلی زود با گل‌هایش نشان داد پتانسیل فراوانی دارد و در اوج دوران بازی‌گری‌اش به سر می‌برد. او در این هفته‌ها مشکل خط حمله تیم پاکو خمس را حل‌وفصل کرده و محبوب پرشورها شده است. رحمان در نیم‌فصل نخست گل 3 امتیازی و پیروزی‌بخش یشمی‌پوشان را مقابل سپاهان به‌ثمر رساند و حالا می‌خواهد با تکرار این کار در لباس تراکتور، خود را به صدر جدول گلزنان برساند. فراموش نکنیم که او با زدن ۹ گل، نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده مغانلو و اسدی به‌حساب می‌آید.

رضا اسدی

نتایج سپاهان در نیم‌فصل دوم پرنوسان بوده و یکی از معدود نکات مثبت، بازگشت رضا اسدی به روزهای خوب است. بازیکن فصل قبل تراکتور، موفق شد دروازه پیکان و فولاد را در لیگ باز کند و مقابل شمس آذر در جام حذفی هم گلزنی کند. این نمایش پرفروغ باعث شد تا رضا همسایه مغانلو در صدر جدول گلزنان شود. البته فارغ از این مسائل، رویارویی با تراکتور در تبریز برای اسدی خاص خواهد بود. شنیده می‌شود قرار است جو سنگینی برای او در ورزشگاه یادگار به‌وجود بیاید. اسدی فصل قبل در همین استادیوم تک گل پیروزی‌بخش تبریزی‌ها را وارد دروازه سپاهان کرد و حالا باید با لباس طلایی‌پوشان وارد زمین شود. اسدی در بازی رفت هم جزو گلزنان سپاهان در جریان پیروزی 3 بر یک مقابل قرمزپوشان بود.

ریکاردو آلوز

و در نهایت مغز متفکر و مهندس حملات تراکتور تبریز. ریکاردو آلوزی که هم‌چنان گل بی‌نظیرش مقابل مس رفسنجان در اذهان باقی مانده است. هافبک پرتغالی تیم تحت هدایت پاکو خمس کم‌تر پیش آمده عملکردی پایین‌تر از حد استاندارد از خود نشان دهد. بدون شک برای کسب 3 امتیاز، تراکتور نیاز مبرمی به روی فرم بودن او دارد. بازیکنی که در متن تمام حملات پرشورها نقشی اساسی دارد و این مساله را بارها به همگان نشان داده است. ریکاردو که بهترین پاس گل‌دهنده فصل پیش لیگ بود، امسال هم با 7 پاس گل صدرنشین جدول پاسورها است و باید به انتظار نشست که آیا او برای سپاهان هم برنامه‌ای ویژه دارد یا خیر. 

بازهم باید تکرار کرد که این بازی ستاره‌ها و بازیکنان تاثیرگذار بیش‌تری دارد که در خطوط مختلف حضور دارند و آن‌ها هم می‌توانند مسیر این دوئل حساس را با نقش‌آفرینی خود تحت تاثیر قرار دهند.

منبع فوتبال 360
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار