کدخبر : 7787 تاریخ انتشار :
A

لورکوزن 4 - دوسلدورف 0؛ صعود ژابی به فینال جام حذفی

لورکوزن 4 - دوسلدورف 0؛ صعود ژابی به فینال جام حذفی

بایر لورکوزن با پیروزی پرگل ۴-۰ مقابل دوسلدورف راهی فینال جام حذفی شد.

به گزارش ورزش 360، ژابی آلونسو و بایر لورکوزن پس از اینکه در ابتدای هفته سه امتیاز بازی‌شان مقابل هوفنهایم را کسب کردند و فاصله را با بایرن مونیخ در رده دوم بوندسلیگا افزایش دادند، امشب هم با پیروزی ۴-۰ برابر دوسلدورف به فینال رفتند تا در یک جام دیگر هم مدعی اصلی قهرمانی باشند.

طبق انتظار تیم برتر زمین لورکوزن بود. آنها در دقیقه ۷ پس از اینکه توپ منحرف‌شده در محوطه جریمه در سمت راست به فریمپونگ رسید به گل اول دست یافتند. هلندی ۲۳ ساله توپ را به شکلی محکم به طاق دروازه کوبید.

لورکوزن پس از گل زودهنگام هم حملاتش را ادامه داد اما موقعیت جدی‌ای خلق نکرد تا اینکه در دقیقه ۲۰امین عدلی حرکتی را آغاز کرد و پس از ورود به محوطه جریمه، ضربه‌اش را به سمت چپ دروازه زد و بازی را ۲-۰ کرد.

در ادامه بازی کمی افت کرد و اتفاق خاصی رخ نداد. در دقیقه ۳۳ ضربه سر آندریش با اختلاف کمی از کنار دروازه به بیرون رفت.

دو دقیقه بعد امین عدلی با پاسی زیبا فلورین ویرتز را در محوطه جریمه صاحب توپ کرد و این جوان آلمانی موفق شد گل سوم را هم در همان نیمه اول بزند.

در اواخر نیمه اول دوسلدورف کمی جلو کشید اما در تغییر نتیجه ناکام بود تا نیمه اول با ۳ گل به سود لورکوزن خاتمه یابد.

اولین موقعیت نیمه دوم نصیب میزبان شد. در دقیقه ۵۲ ضربه خطرناک ادلی می‌رفت که وارد دروازه شود اما توپ با برخورد به دفاع منحرف شد.

پنج دقیقه بعد پس از برخورد توپ به دست زیمرمن داور به سود لورکوزن پنالتی اعلام کرد. فلورین ویرتز پشت توپ قرار گرفت و توانست به گل چهارم برسد.

در دقیقه ۶۹ شوت خطرناک گریمالدو از بالای دروازه به بیرون رفت.

در حدود ۲۰ دقیقه پایانی همچنان لورکوزن صاحب توپ و میدان بود اما آنها ترجیح دادند بازی را مدیریت کنند تا صعود به فینال به راحتی به دست بیاید.

بدین ترتیب لورکوزن ۲۵ مه ۲۰۲۵ در فینال مسابقات جام حذفی در ورزشگاه المپیک برلین به مصاف کایزرسلاترن خواهد رفت.

از طرفی با این نتیجه لورکوزن به رکورد 40 بازی بدون باخت رسید. آخرین باخت لورکوزن به 27 می سال 2023 مقابل بوخوم برمی گردد و از آن پس این تیم در بوندس لیگا، یورو لیگ و جام حذفی فوتبال آلمان هرگز نباخته است. 

لورکوزن در حال حاضر تنها تیم بدون شکست فوتبال اروپاست اما با رکورد رویایی بایرن مونیخ بین سال های 2012 تا 2014 که 52 بازی بدون باخت داشت 12 بازی دیگر فاصله دارد.  لورکوزن در بازی های این فصل در سه جام 35 برد و 5 تساوی داشته و عملکرد ژابی آلونسو و تیمش درخشان و استثنایی بوده است. آنها با 13 امتیاز اختلاف  با بایرن مونیخ در فاصله هفت هفته تا پایان فصل بوندس لیگا تنها سه برد دیگر تا قهرمانی نیاز دارند.  

از طرفی بعد از رسیدن به فینال جام حذفی باید با کایزرسلاترن دسته دومی در فینال بازی کنند که اینگونه شانس دبل کردن شان در جام های داخلی بالا به نظر می رسد. لورکوزن و آلونسو در لیگ اروپا نیز به مرحله یک چهارم نهایی رسیده اند و باید در این مرحله با وستهام روبرو شوند.

منبع ورزش3
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار