کدخبر : 10907 تاریخ انتشار :
A

5 مثلث هجومی برتر تاریخ فوتبال

 5 مثلث هجومی برتر تاریخ فوتبال

در تاریخ فوتبال، خط حمله هایی به وجود آمدند که ضامن پیروزی در هر بازی بودند.

 

یکی از مهمترین عوامل موفقیت از گذشته تاکنون در فوتبال خط حمله تیم ها بوده است، جایی که برای پیروزی به درخشش آنها برای گلزنی احتیاج دارید. بهترین با بررسی بهترین مثلث های هجومی تاریخ فوتبال متوجه میشوید که آنها چه دستاوردهای بزرگی برای تیمهایشان به ارمغان آورده اند.

1. آلفردو دی استفانو، فرانس پوشکاش، فرانسیسکو خنتو (رئال مادرید)

images (1)

خطرناک ترین مثلث تاریخ فوتبال که رئال مادرید را به غول اروپایی امروز تبدیل کرد. موفقیتی که این سه به دست آوردند حتی توسط بازیکنانی مانند کریستیانو رونالدو و لیونل مسی نیز نتوانستند بدست بیاورند نشان دهنده گواه کافی بر کیفیت و موفقیت آنهاست.

رئال مادرید پیش از این در سال 1958 سه بار قهرمان اروپا شده بود، زمانی که پوشکاش، یکی از بهترین مهاجمان جهان به آنها پیوست. در حالی که دی استفانو و پاکو خنتو افسانه ای نیز برای کمک به رئال حضور داشتند، رئال مادرید به تسلط خود در اروپا ادامه می دهد. رسیدن به فینال های متعدد جام ملت های اروپا همکاری دی استفانو و پوشکاش به طور خاص عالی بود زیرا این دو به طور کامل از یکدیگر تعریف می کردند و پوشکاش خوشحال بود و هر دو گل های زیادی به ثمر می‌رساندند.

همکاری این سه نفر 6 سال به طول انجامید که باعث شد آنها 4 قهرمانی لالیگا و همچنین 2 جام اروپا را به دست بیاورند که به ویژه فینال 1960 بهترین بود زیرا پوشکاش 4 گل و دی استفانو 3 گل به ثمر رساند و رئال مادرید در بازی 7-3 مقابل اینتراخت پیروز شد. اگرچه دی استفانو در سال 1964 از رئال جدا شد، خنتو و پوشکاش به کسب افتخار ادامه دادند که در نهایت پاکو خنتو با 6 عنوان قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا پرافتخارترین بازیکن لیگ قهرمانان اروپا شد. خنتو و دی استفانو و پوشکاش رئال مادرید را به غول اروپایی که امروز هستند رساندند و در این روند تبدیل به بهترین سه گانه هجومی تاریخ فوتبال شدند.

2. پله، گارینشا، واوا (برزیل)

IMG_۲۰۲۴۰۵۱۳_۲۳۰۵۴۸

به ندرت تیمی به اندازه تیم برزیل در سال های 1958 و 1962 افسانه ای وجود دارد. اگر کوه المپ برای فوتبال وجود داشته باشد، آن تیم همان برزیل خواهد بود. سه نفری که حمله آنها را رهبری کردند، مانند سه تیم برزیلی دیگری که در لیست خود داریم، به طرح اولیه بسیاری از مثلث‌های تهاجمی تبدیل شدند. پله و گارینشا به راحتی یکی از بهترین زوج های تاریخ فوتبال هستند. این دو با هم 40 بازی برای برزیل انجام دادند و برزیل در هیچ یک از آن بازی ها شکست نخورد و گارینشا تا آنجا پیش رفت که در تمام دوران ملی خود فقط یک بار شکست خورد. به آن واوا باتجربه و پرکار را اضافه کنید و در نهایت با ترکیبی از اهداف، ترفندها و سرگرمی ها مواجه خواهید شد. به زبان ساده، جوگا بونیتو این سه نفر اولین بار در جام جهانی 1958 با هم بازی کردند. پله در آن زمان یک بچه 17 ساله بود و تا آخرین بازی گروهی برزیل در این بازی حضور نداشت. پس از اینکه ویسنته فئولا، سرمربی برزیل تصمیم گرفت پس از دو نمایش ضعیف برزیل در ابتدا، ترکیب را تغییر دهد. تغییر در ترکیب با اولین حضور این سه نفر در کنار هم و پس از آن این سه نفر قدرت خود را به رخ کشیدند، که با ۱ پاس گل گارینشا و گلزنی واوا و پله انجام می‌شد. این زوج ۱۱گل به ثمر رساندند و به برزیل کمک کردند پس از شکست ۵_۲ میزبان (سوئد) در یکی از پرگل‌ترین جام‌های جهانی، قهرمان شود. زمانی که جام جهانی 1962 فرا رسید، پله از نظر بسیاری از افراد بهترین بازیکن جهان بود، اما پس از گلزنی در بازی اول، در بازی دوم مصدوم شد و قرار بود بقیه مسابقات را از دست بدهد. گارینشا، شادی مردم را افزایش داد، زیرا او مسابقات را طوفانی کرد و در نهایت بهترین بازیکن و بهترین گلزن آن مسابقات شد، هرچند که دومی را با ۵ بازیکن دیگر از جمله واوا به اشتراک گذاشت. با این وجود، این سه نفر به برزیل کمک کردند تا خود را به عنوان غول جام جهانی با مشارکت گسترده در 2 جام اول این کشور تثبیت کند و بنابراین تبدیل به یکی از بهترین سه‌گانه‌های هجومی در تاریخ فوتبال شوند.

3. گرت بیل، کریم بنزما، کریستیانو رونالدو (رئال مادرید) 

Bale-Benzema-Cristiano-Ronaldo

مادرید خاطرات خوبی از آنها دارند، کریستیانو رونالدو در طول دوران حرفه‌ای خود با بازیکنان زیادی در خط حمله بوده است، اما در اوج قدرت او در کنار گرت بیل و کریم بنزما بخشی از یک نیزه سه سر هجومی ترسناک بود و رئال مادرید را از نظر افتخار اروپا به قله دست نیافتنی رسانده بودند.

در حالی که بنزما به طور معمول در مرکز قرار داشت، رونالدو در سمت چپ عمل کرد و بیل، که چپ پا است در سمت راست خط حمله بود، اما این سه به راحتی می‌توانستند موقعیت خود را تغییر دهند، زیرا همگی می‌توانند چندین نقش را ایفا کنند. این سه نفر هم با توپ در پای خود و هم در هوا توانایی زیادی داشتند، بنابراین هر سانتری که به محوطه جریمه می رسید معمولاً یک تهدید بود. البته هر سه اینها توانایی زیادی در ضربات قیچی برگردون داشتند‌.

رونالدو و بنزما پیش از آمدن بیل با هم در تیم بودند، اما رئال مادرید در آن زمان تمام تلاش خود را برای خرید بهترین بازیکن لیگ برتر در آن زمان گرت بیل انجام داد. این انتقال مانند هر انتقال بزرگ رئال، برای ساختن تیمی قوی بود که بتواند به رئال مادرید برای رسیدن به رویای دهمین قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا کمک کند. و همانطور که اتفاق افتاد، بیل در واقع مهره گم شده بود زیرا او آمد و بلافاصله در تیم جای گرفت و در کنار بنزما و رونالدو، رئال مادرید را به دهمین قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا رساند.

این مثلث به سه قهرمانی متوالی دیگر در لیگ قهرمانان اروپا دست یافتند و جایگاه خود را در بین بهترین سه گانه هجومی تاریخ فوتبال تثبیت کردند. رونالدو با ۲۴۹ گل و بنزما با ۱۰۵ گل و بیل با ۹۸ گل توانستند در مجموع ۴۵۲ گل به ثمر برسانند تا باعث شود رئال مادرید به چهار قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا و همچنین یک لالیگا و یک کوپا دل ری برسند. آنها به عنوان یکی از بهترین نیروهای هجومی که رئال مادرید تا به حال داشته است در تاریخ ثبت خواهند شد‌ه‌اند.

4. لیونل مسی، لوئیس سوارز، نیمار (بارسلونا)

msy_nymr_swrz

مثلث MSN معروفی می‌آید که شامل دوتا از بهترین مهاجمان امروزی با نام های لوییز سوارزس و نیمار و مسلما بهترین بازیکن فوتبالیست، لیونل مسی است. در حالی که BBC رئال مادرید بازیکنان بزرگی بودند، MSN بارسا یک تکنیک و استعداد خالص بود، به طوری که هر سه آنها می‌توانستند کارهای وحشتناکی را در زمین انجام دهند و مدافعان مقابل را مانند بازیکنی آماتور از بین ببرند. مسی و نیمار قبلاً روابط بسیار خوبی داشتند و معمولاً با یک بازیکن مهاجم دیگر مانند الکسیس سانچز ارتباط برقرار می کردند تا حریفان را به هم بزنند، اما با اضافه شدن سوارز در سال 2014 فقط باعث شد که ایکس فاکتور به حملات بارسلونا اضافه شود و این سه بهترین دوران زندگی خود را با هم تجربه کردند.

شاید باورنکردنی ترین چیزی که این سه بازیکن داشتند، مکتب فکری بارسلونا بود که یاد می دهد چگونه فوتبال زیبا بازی کنید و همیشه توپ را به کسی که شانس بیشتری برای گلزنی دارد پاس دهید. این بسیار ساده به نظر می رسد، اما وقتی بازیکنانی دارید که کاملاً قادر به گلزنی حتی از نیمه راه هستند و وقتی تصمیم می گیرند کار تیمی را مقدم بر خود قرار دهند، باعث می‌شود که همیشه به یکدیگر کمک کنند و آنقدر هماهنگ هستند که می تواند هر فرصتی را به یک گل تبدیل کند.

مسی، نیمار و سوارز توانستند در 450 بازی با هم 364 گل به ثمر برسانند و در نهایت 173 بار به یکدیگر پاس گل دادند، که به کار تیمی ذکر شده در بالا می بالند. بزرگترین دستاورد آنها در اولین فصلی بود که با هم بازی کردند، زمانی که به بارسلونا کمک کردند تا سه گانه بی سابقه را به دست آورد، و اولین باشگاهی بودند که این کار را دو بار انجام داد. علاوه بر آن، آنها دو لالیگا و دو جام کوپا دل ری را نیز به دست آوردند، اما این سه گانه، علیرغم اینکه یکی از بهترین سه گانه هجومی تاریخ فوتبال بود، چندان دوام نیاورد زیرا نیمار به زودی تصمیم گرفت بارسلونا را ترک کند و به پی اس جی بپیوندد. چه کسی میداند اگر این اتفاق نمی‌افتاد به چه چیز‌هایی می‌رسیدند. 

5. ریوالدو، نازاریو، رونالدینیو (برزیل)

IMG_۲۰۲۴۰۵۱۳_۲۳۰۹۰۲

با نگاهی به گذشته، حتی گفتن نام این سه بازیکن، هواداران فوتبال را در سراسر جهان هیجان زده می کند، اما در سال 2002 اینطور نبود، زیرا رونالدو که سال ها پسر طلایی برزیل بود، از یک مصدومیت وحشتناک با بسیاری از افراد برگشته بود. حتی از تصمیم برای قرار دادن او در تیم جام جهانی 2002 انتقاد کردند و از سوی دیگر رونالدینیو بود که فقط 22 سال داشت و هنوز خودش را به عنوان یک بازیکن ثابت نکرده بود. اما این سه نفر به طرز باشکوهی ثابت کردند که شک‌ها اشتباهی پیش نبود، زیرا آنها بهترین عملکردهای جام جهانی را ارائه کردند و به یکی از بهترین سه‌گانه‌های هجومی در جهان تبدیل شدند.

تیم برزیل 2002 که توسط بسیاری به عنوان "آخرین تیمی که جوگا بونیتو بازی کرد" نامیده می شود، چیز دیگری بود. آنها با تفکرات تهاجمی شدید و بازی زیبا، هر حریفی را ضربه فنی می‌کردند و به راحتی از روی آنها غلتیدند و به نظر می رسید تمام حملات آنها در پایان یا ریوالدو یا رونالدو را پیدا می کند. با بازی رونالدینیو در نقش بازیساز نحوه بیان این سه نفر در زمین، سرگرم کردن تماشاگران و در عین حال رسیدن به هدف تیمی در پایان هر مسابقه، هم زیبا و هم به نوعی غم انگیز است، زیرا به نظر می رسد امروز هیچ بازیکنی وجود ندارد که بتواند آن را تا این حد تکرار کند.

رونالدو با زدن ۸گل، ریوالدو با زدن ۵گل و رونالدینیو با زدن ۲گل توانستند ۱۵ گل از ۱۸ گل تیم را به ثمر برسانند . البته باید پاس گل ها را هم اضافه کرد. این سه نفر توانستند برزیل را به پنجمین قهرمانی تاریخ جام جهانی برساندند.

علیرغم دوره کوتاهی که «سه‌آر» با هم داشتند، نحوه بازی آنها و رساندن زیبایی فوتبال خیابانی به بزرگترین صحنه فوتبال، آنها را به یکی از بهترین سه‌گانه‌های هجومی تاریخ فوتبال تبدیل کرده است.

منبع طرفداری
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار