کدخبر : 12316 تاریخ انتشار :
A

رئال‌مادرید - دورتموند؛ معجزه حقیقت دارد؟

رئال‌مادرید - دورتموند؛ معجزه حقیقت دارد؟

دیدار نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا امشب در ورزشگاه ومبلی لندن برگزار می‌شود تا از میان دو تیم رئال‌مادرید و بروسیا دورتموند یکی جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

به گزارش ورزش 360، زردپوشان آلمانی در این دیدار به‌دنبال این هستند که پس از 27 سال دومین قهرمانی‌شان در اروپا را جشن بگیرند اما برای دیدار حساس و سرنوشت‌ساز امشب پرافتخارترین تیم تاریخ این رقابت‌ها با 14 قهرمانی را پیش رو دارند که با ترکیبی پرستاره درپی این است تا فاصله خود با رقبا در جدول قهرمانان این تورنمنت را بیشتر کند. از همان زمان که مراحل نهایی لیگ قهرمانان قرعه‌کشی شد، پیش‌بینی این بود هر تیمی که در سمت دشوار جدول بتواند راهی فینال شود جام را بالای سر خواهد بود. آرسنال، بایرن‌مونیخ، منچسترسیتی و رئال‌مادرید در یک سوی جدول بودند و مشخص بود که هرکدام از آنها کار سختی برای رسیدن به فینال دارند. درنهایت این شاگردان کارلو آنچلوتی بودند که با گذشتن از سد سیتی و بایرن‌مونیخ به دیدار نهایی رسیدند. 

در سوی دیگر جدول اما بارسلونا، پاری‌سن ژرمن، دورتموند و اتلتیکومادرید حضور داشتند که زردپوشان آلمانی پس از برتری برابر اتلتیکو و پاری‌سن ژرمن به مهم‌ترین مسابقه فصل فوتبال باشگاهی اروپا راه یافتند. حالا اکثر پیش‌بینی‌ها حاکی از شانس بالای رئال برای برتری در این دیدار است اما نباید فراموش کرد که در فینال دو جام دیگر، یعنی لیگ اروپا و لیگ کنفرانس این فصل هم تیم‌هایی که به نظر شانس کمتری داشتند به قهرمانی رسیدند و شاید این اتفاق در لیگ قهرمانان هم رخ دهد. به‌خصوص اینکه دورتموند اگرچه در بوندس‌لیگا فصل درخشانی را سپری نکرد و درنهایت با کسب رتبه پنجمی به کارش پایان داد اما در اروپا چهره‌ای متفاوت داشت و توانست برخلاف پیش‌بینی‌ها راهی فینال شود. البته آنها خوش‌شانس بودند که در این فصل سهمیه آلمان در لیگ قهرمانان به 5 تیم افزایش پیدا کرد تا در چنین اوضاعی دورتموند حتی با وجود عملکرد ضعیف در لیگ سهمیه فصل بعد لیگ قهرمانان را کسب کند. 

دورتموندی‌ها 11 سال پیش برای آخرین‌بار به فینال لیگ قهرمانان رسیدند که در آن دیدار تمام آلمانی با تک‌گل آرین روبن بازی را به بایرن‌مونیخ باختند. حالا این بار با درخشش متز هوملز و تعدادی بازیکن جوان و با‌انگیزه امیدوارند بازی آخر مارکو رویس، کاپیتان وفادارشان شبی تاریخی برای او و هواداران باشد تا وداعی باشکوه و به یادماندنی را با این ستاره محبوب داشته باشند. البته نباید فراموش کرد که شاگردان ادین ترزیچ در مرحله گروهی هم کار آسانی نداشتند و در گروه مرگ درکنار میلان، پاری‌سن ژرمن و نیوکاسل قرار گرفتند. 

رویارویی جود بلینگام با همبازیان سابقش می‌تواند از نکات جالب این دیدار باشد. دورتموندی‌ها در سال‌های اخیر با خرید پدیده‌های جوانی چون بلینگام و ارلینگ هالند و فروش آنها به قیمت بالا سود خوبی کسب کردند اما اکنون درحالی‌که این ستاره‌ها را در ترکیب خود ندارند، توانسته‌اند دست به کار بزرگی بزنند و به فینال اروپا راه پیدا کنند. نکته قابل‌توجه اینکه جیدون سانچو پس از اینکه در یونایتد با اریک تن‌هاگ به مشکل بر خورد، حالا به فینال لیگ قهرمانان رسیده و شانس این را دارد که در پایتخت انگلیس جام قهرمانی را بالای سر ببرد. 

در سوی دیگر میدان اما رئال‌مادرید در آخرین بازی تونی کروس، هافبک آلمانی خود- که اعلام کرده آخرین فصل فوتبالی‌اش را سپری می‌کند و در پایان فصل بازنشسته می‌شود- ‌انگیزه زیادی برای قهرمانی دارند. کارلتو البته می‌داند تیمش نباید پس از عبور از سد سیتی و بایرن به خود مغرور شود؛ چراکه دورتموند نشان داده حریف چندان راحتی نیست و می‌تواند برای رقبای قدرتمند خود دردسرساز شود.

سرمربی ایتالیایی در این دیدار داوید آلابا را به‌دلیل پارگی رباط صلیبی و آئورلین شوامنی را به‌علت آسیب‌دیدگی پایش در اختیار ندارد و در این شرایط احتمالا ناچو فرناندز برای آخرین‌بار پیش از ترک برنابئو بازوبند کاپیتانی را می‌بندد. درون دروازه هم با وجود نمایش عالی آندری لونین در زمان مصدومیت تیبو کورتوا اما بعید است آنچلوتی در این دیدار حساس ریسک و گلر بلژیکی خود را نیمکت‌نشین کند. 

منبع فرهیختگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار