کدخبر : 7431 تاریخ انتشار :
A

پر افتخار ترین بازیکنان تاریخ فوتبال

پر افتخار ترین بازیکنان تاریخ فوتبال

چند ماه قبل مسی تبدیل به پر‌افتخار ترین بازیکن تاریخ فوتبال شد.

به گزارش ورزش 360، فوق ستاره آرژانتینی توانست با بالا بردن جام لیگز کاپ نه تنها اولین قهرمانی رسمی تاریخ اینتر میامی را رقم بزند بلکه موفق شد با اضافه کردن این جام به کلکسیون پر بار خود رکورد پر افتخار ترین بازیکن در تمام دوران‌ را نیز بشکند. همین قضیه سبب شد که سری به پر افتخار ترین بازیکنان فوتبال بزنیم تا با خصوصیات و قهرمانی های آنها آشنا شویم.

زلاتان ابراهیموویچ 

مغرور ،قدرتمند و کاریزماتیک. این‌ها کلماتی هستند که با شنیدن نام شیر سوئدی به یاد آن می‌افتیم. زلاتان در  طول دوران حرفه‌ای خود در باشگاه‌های بزرگی همچون آژاکس ،یوونتوس، اینتر ،آث میلان ،بارسلونا و منچستر یونایتد بازی می‌کرد. ایبرا بیش از دو دهه در این ورزش فعالیت کرده و توانسته‌است با قهرمانی در ۳۲ رقابت‌ مختلف اسم خود را در تاریخ فوتبال حک کند.

توماس مولر

وقتی به قهرمانی‌های سریالی بایرن در سال‌های گذشته نگاه می‌کنیم یک نام بار‌ها به چشممان می‌خورد. توماس مولر تنها فردی است که در تمامی این قهرمانی‌های متوالی حضور داشته است. سلطان فضا‌های خالی تاثیر به سزایی در موفقیت‌های سال‌های اخیر باوارایی‌ها داشته است. شاید دلیل حضور با ثبات توماس طی سال‌های اخیر نشان از ذهنیت بینظیر او از فوتبال است. مولر کار تیمی و بازی گروهی را در فوتبال به طور کامل درک کرده است. برای او نه گلزنی مهم است و نه کاپیتانی کردن. تنها چیزی که برای او اهمیت دارد این است که تیم‌اش را به موفقیت برساند و شاید علت محبوبیت او میان هواداران بایرن همین احساس مسئولیت باشد. ۳۳ جام حاصل ۱۶ سال تلاش او در سطح اول فوتبال اروپا و بازی‌های ملی است.

کریم بنزما

بنزما استعداد فوتبالی خود را در جوانی نشان داد. در لیون توانست نام خود را سر زبان‌ها بیاندازد. پس از ۵ فصل حضور در لیون و کسب ۷ جام مختلف به لالیگا رفت و به یکی از بزرگ‌ترین باشگاه‌های جهان پیوست. بنزما برای هواداران رئال مادرید خاطرات خوشی را رقم زد. گل‌های او باعث کسب برد‌های بسیار با ارزشی شده‌اند. از گل‌های کامبک‌های سریالی رئال در UCL گرفته تا گل‌های نجات بخش در لالیگا، نمو‌نه‌ای از کار‌های بنزما در لوس بلانکوس بود‌ه است. در حال حاضر او با ۳۳ جام پر افتخار‌ترین بازیکن تاریخ رئال مادرید است و می‌خواهد با الاتحاد عربستان به موفقیت‌های خود ادامه دهد.

ژاوی هرناندز

ژاوی در رشته‌ی خود یک هنرمند محسوب می‌شود. تسلط بالا بر روی توپ، بازیسازی استادانه و بدست گرفتن نبض بازی تنها برخی از صفات ژاوی است که می‌توان به آن پرداخت. نگاه متفات و خلاقیت چیز‌هایی بودند که ژاوی را از دیگر بازیکنان متمایز می‌کردند و می‌توانستند تفاوت‌‌ها را رقم بزنند.

ژاوی ۱۸ سال لباس بلوگرانا و ۴ سال لباس گرگ‌های قطری پوشید و در این مدت ۳۳ جام کسب کرد.

اکنون او به عنوان سرمربی بارسلونا تا به حال ۲ جام را کسب کرده و نوید موفقیت‌های دوران بازی‌اش اما این بار در قامت مربی‌گری را می‌دهد.

ویتور بایا

یک سنگربان مطمئن ،باهوش و متعصب. بایا در بیش از ۵۰۰ بازی که برای پورتو به انجام داد توانست ۲۷ جام را بدست آورد و به یک چهره فراموش نشدنی در تاریخ پورتو تبدیل شود. بایا علاوه بر درخشش در پورتو دو فصل برای آبی اناری پوشان بندر کاتالان بازی کرد و توانست ۵ جام با آنان نیز بدست آورد. بایا با ۳۴ عنوان قهرمانی در رقابت‌های مختلف پر افتخار ترین دروازه‌بان تاریخ به شمار می‌رود.

سرخیو بوسکتس 

این جمله‌ بی شک بهترین توصیف برای سلطان میانه زمین می‌باشد. فردی که نه قدرت بدنی مناسبی داشت و نه سرعت خارق‌العاده‌. چیزی که بوسکتس را از هافبک دفاعی‌های دیگر جدا می‌سازد استفاده درست از مغزش است. او میانه میدان را به سلطه خود در می‌آورد و عملا مهم‌ترین ناحیه حملات حریف را فلج می‌کرد. بوسکتس ۱۵ سال پیراهن کاتالان‌ها پوشید و توانست ۳۳ جام با آنها کسب کند. شاید عملکرد سرجیو در سال‌های اخیر خیلی خوب نبوده باشد ولی حتی در ورژن افت کرده او هم می‌توان خلاقیت و نبوغ را دید و این باعث می‌شود که کتمان توانایی‌های او غیر ممکن باشد.  او به تازگی به رفیقش در سواحل میامی ملحق شده تا ماجراجویی جدیدی را از سر بگیرند و باید آینده برای آنها چگونه رقم می‌خورد.

کریستیانو رونالدو

استمرار در تلاش رمز موفقیت می‌باشد. لازمه رسیدن به هدف پشتکار و استقامت تا انتهای مسیر است. در دنیا آدم‌ها به سه دسته تقسیم می‌شوند. افرادی که حتی برای تغییر شرایط قدمی بر‌ نمی‌دارند، افرادی که در میانه‌های راه جا می‌زنند و افرادی که با سر سختی تمام در برابر شرایط موجود مبارزه می‌کنند و پا پس نمی‌کشند. رونالدو مانند بسیاری از فوتبالیست‌های بزرگ در فقر بزرگ شد. ولی نا امید نشد و تصمیم گرفت مشکلاتش را با فوتبال دریبل بزند. هنگامی که اولین گلش برای اسپورتینگ را به آن شکل دیوانه کننده به ثمر رساند، نوید ظهور اسطوره‌ی جدیدی را داد. به منچستر رفت و زیر نظر سر الکس فرگوسن ۶ سال تعلیم دید. در آنجا عناوینی خوبی را کسب کرد و بعد از آن در فصل ۲۰۰۹ طی آن انتقال دیوانه کننده به جمع کهکشانی‌ها پیوست. رونالدو در رئال جام پشت جام برد و بسیاری از رکورد‌ها را شکست. فصل ۲۰۱۸ به یوونتوس پیوست و در آنجا نیز موفقیت او ادامه داشت. بعد از سه فصل حضور در سری‌آ به منچستر برگشت تا چالش جدیدی را تجربه کند ولی حتی رونالدو هم نمی‌تواند تیمی را یک تنه به موفقیت برساند. در نهایت تصمیم گرفت تا فوتبالش را عربستان سعودی ادامه دهد. مسیر فوتبالی رونالدو پر از موفقیت و لحظات تلخ بود. او در تیم‌های منچستریونایتد، رئال مادرید، یوونتوس النصر و تیم ملی پرتغال مجموعا ۳۵ عنوان قهرمانی را کسب کرده است. رونالدو در ۳۸ سالگی نیز همچنان آن روحیه قهرمانی و عطش موفقیت را درون خود دارد و برای همین است که از او به عنوان یکی از برترین‌های تاریخ یاد می‌شود.

جرارد پیکه

این بهترین چیزی که می‌توان در مورد مدافع بلند قامت اسپانیایی گفت. پیکه بعد از چند فصل حضور در جمع شیاطین سرخ و کسب ۴ جام در فصل ۲۰۰۸ به بارسلونا پیوست. زوج او و کارلس پویول یکی از مهم‌ترین ارکان موفقیت‌های بهترین بارسای تاریخ به شمار می‌رفت. رفتارهای جنجالی او در فوتبال و زندگی شخصی چیز‌هایی هستند که به مذاق هر کسی خوش نمی‌آید و عملکرد او در سال‌های اخیر باعث شده بسیاری از مردم کل کریر حرفه‌ای او را زیر سوال ببرند ولی در هر صورت او کار‌های بسیار بزرگی را انجام داده و در موفقیت‌های بارسلونا در یک دهه گذشته بسیار تاثیرگذار بوده است. او با ۳۵ جام جز پر افتخار‌ترین بازیکنان تاریخ است و در حال حاضر دارد از زندگی پسا فوتبالی خود لذت می‌برد.

کنی دالگیش 

واژه‌ها برای ستودن او کم می‌آورند. اسطوره برای مورد خطاب قرار دادن او کلمه‌ی کوچکی است. دالگیش بی‌شک تاثیرگذارترین فرد در تاریخ باشگاه لیورپول به شمار می‌رود. کنی یک تمام کننده قهار و مهاجم بی‌نظیر بود که در دوران حضور درون مستطیل سبز و عرصه‌‌ی مربی‌گری جام پشت جام برد و عناوین بسیار مهمی را کسب کرد. موفقیت‌های او حتی در خارج از زمین هم ادامه داشت. دالگیش یک چهر‌ه‌ی مردمی به شمار می‌رفت و برای لیورپول تقدس بالایی داشت. او پس از سال‌ها فعالیت در فوتبال موفق به کسب ۳۵ جام مختلف شد. هیچ چیز نمی‌تواند حق مطلب را در مورد مردی از دوران بازیگری تا مربی‌گری جام‌ها روبود و دل‌‌ها را تسخیر کرد ادا کند.

رایان گیگز

بهترین پاسور تاریخ لیگ‌ برتر انگلیس، پرافتخار ترین بازیکن تاریخ منچستر یونایتد، کاپیتان تک باشگاهی شیاطین سرخ وبهترین بازیکن تاریخ لیگ برتر از نگاه اتحادیه فوتبال انگلیس. این‌ها تنها برخی از پیشوندهایی هستند که برای توصیف اسطوره‌ی سرخ‌های شهر منچستر به کار‌ می‌روند. داشتن ثبات عامل بسیار مهمی برای رسیدن به موفقیت است. گیگز توانست بیش از دو دهه در سطح اول یکی از سخت‌ترین لیگ‌های دنیا بدرخشد. حتی فکر کردن به ۲۴ سال عملکرد بدون نقص و ثبات همیشگی هم می‌تواند سخت باشد چه برسد به عمل کردن به آن. او با کسب ۳۶ جام نه تنها برای طرفداران منچستریونایتد یک چهره‌ی اسطوره‌ای به شمار می‌رود بلکه برای تمامی فوتبال دوستان دنیا یک چهره‌ی فراموش نشدنی و ماندگار محسوب می‌شود.

آندرس اینیستا 

اگر کلمه‌ی محبوب بودن را می‌توانستیم با یک فوتبالیست تعریف کنیم اولین شخصی که به ذهن‌مان می‌آمد قطعا آندرس اینیستا بود. برخلاف بیشتر بازیکنان فوتبال که دارای شخصیت پر زرق و برق هستند آندرس یک فرد فروتن و ساده بود و بخاطر همین هم مورد تحسین قرار می‌گرفت. سبک بازی او همانند شخصیتش بود. ساده و در عین حال زیبا و دوست داشتنی. کسی که به گواه بسیاری از مردم و کارشناسان مرد طلایی خط میانی بارسلونا بود. آگاهی محیطی بالا ،پاس‌های معرکه و قدرت ستودنی در حمل توپ باعث شده است که لقب نقاش فوتبال را پیدا کند. آندرس ۳۳ جام با بارسلونا ، ۳ جام با تیم ملی اسپانیا و ۱ جام با ویسل کوبه ژاپن طی ۲۲ سال حضورش در این ورزش کسب کرده و حال در تیم اماراتی جدید خود برای کسب عناوین جدید در ویترین افتخار‌تش گام بر می‌دارد.

مکسول

خیلی به ندرت پیش می‌آید یک شخص جز پر افتخار‌ترین افراد رشته خود باشد ولی خیلی کمتر از آن چیزی که لایقش بوده بهش پرداخته شده باشد. مکسول بی‌شک یکی از دسته کم گرفته شده ترین فوتبالیست‌های معاصر محسوب می‌شود. او در تیم‌های مطرحی مانند آژاکس، اینتر، پاریس سنت ژرمن و بارسلونا بازی کرده است. مکسول یک مدافع جنگنده و در خدمت تیم بود و با کسب ۳۷ جام توانسته‌ است نام خود را تاریخ فوتبال ثبت کند.

دنی آلوز 

آدم‌های معمولی برای خواب ممکن است گوسفند بشمارند ولی کسی مانند دنی آلوز احتمالا جام‌هایش را می‌شمارد. دنی یکی از بهترین مدافعان راست تاریخ فوتبال به شمار می‌رود. قدرت او در فاز تهاجمی و تدافعی باعث می‌شد طرفداران خیالشان از سمت راست زمین راحت باشد. از سویل تا بارسلون و از تورین تا پاریس تک تک جام‌های ممکن را بدست آورد. آلوز تا همین چند وقت پیش پر‌ افتخار‌ترین بازیکن تاریخ به شمار می‌رفت ولی در نهایت همبازی سابقش توانست از او سبقت بگیرد. در حال حاضر او به علت اتهاماتی در زندان به سر می‌برد و باید دید که آلوز باز هم می‌تواند به افتخار آفرینی و درخشش در زمین فوتبال ادامه دهد یا نه.

لیونل مسی

در دهه ۹۰ میلادی بچه‌ای کوچک تصمیم گرفت برای رسیدن به رویا‌هایش بر همه چیز غلبه کند. او فقر را تحمل کرد و با ناتوانی‌های جسمی‌اش کنار آمد چون تنها یک هدف داشت. او می‌خواست به بهترین بازیکن تاریخ فوتبال تبدیل شود. او قدم به قدم پیشرفت کرد. از همان ابتدا استعدادش را نشان داد. با اولین گلش برای بارسا می‌شد فهمید که او حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. در فصل دوم حضورش اولین هتریک‌اش را در برابر حریف دیرینه در ال‌ کلاسیکو انجام داد و نوید ظهور اسطوره‌ی جدیدی را داد. آمار‌های او سال به سال ارتقا می‌یافت و با بارسلونا هر فصل عناوین مختلفی کسب می‌کرد. هر بار که توسط رسانه‌ها یا هواداران رقیب را نقد یا مسخره می‌شد به جای مصاحبه‌های آتشین خود را در زمین فوتبال ثابت می‌کرد. حال او در ۳۶ سالگی تمامی عناوین ممکن را کسب کرده و بسیاری از رکوردها را به اسم خود کرده است. هم اکنون او در قله‌ی فوتبال بالا تر از هر کس دیگری حضور دارد و کارهایی کرده که چه نوستالژی پرست‌ها و چه طرفداران رقیب دیرینه‌اش او را به عنوان بهترین فوتبالیست تاریخ بشناسند. در حال حاضر پادشاه فوتبال با کسب ۴۴ جام پر‌افتخار‌ترین بازیکن تاریخ لقب گرفته است و می‌خواهد برای گرفتن عناوین دیگر با اینتر میامی به کاری ادامه دهد که بیشتر از هر کس دیگری روی آن مهارت دارد.

منبع طرفداری
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار