کدخبر : 7763 تاریخ انتشار :
A

16 بازیکن برتر تاریخ فوتبال لالیگا

16 بازیکن برتر تاریخ فوتبال لالیگا

نتایج بررسی هایی که روی بازیکنان حاضر در لالیگا در طی 85 سالی که از برگزاری این رقابت‌ها می‌گذرد، بسیار جالب توجه است که در زیر آنها را بررسی کرده ایم:

به گزارش ورزش 360، نتایج بررسی هایی که روی بازیکنان حاضر در لالیگا در طی 85 سالی که از برگزاری این رقابت‌ها می‌گذرد، بسیار جالب توجه است که در زیر آنها را بررسی کرده ایم:

16. کارلس پویول

 پویول ممکن است آن چیزی که اکثر مدافعان دارند را نداشته باشد، قد بلند و از نظر بدنی قوی. اما چیزی که او را به یک مدافع برجسته تبدیل کرد تعهد و عزم او برای بازی بود. او یک مدافع تهاجمی بود و بعدها به عنوان "ال کاپیتان" شناخته شد.

 پویول از سال 2004 کاپیتان بارسلونا بود و چهار قهرمانی لیگ و دو قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورد. او در طول 6 سال حضور خود در بارسلونا در 593 بازی به میدان رفت.

 15. رونالدو نازاریو 

 دوران حضور رونالدو در رئال مادرید ممکن است کوتاه بوده باشد، اما این گلزن پرکار تاثیری ماندگار بر جای گذاشت. . با این حال، به دلیل مصدومیت، این برزیلی تنها 177 بازی را برای باشگاه انجام داد و 104 گل به ثمر رساند و یک عنوان لالیگا و سوپر کوپا را به دست آورد.

 14. زین الدین زیدان

 تاثیر زیدان روی رئال مادرید بسیار زیاد بود و گل معروف او در فینال لیگ قهرمانان اروپا در خاطره هواداران حک شد. او یکی از اجزای کلیدی باشگاه اسپانیایی در خط هافبک بود و با بینش و مهارت های باورنکردنی دریبل او بر بازی تاثیر گذاشت.

 او پنج سال برای رئال مادرید بازی کرد و در 230 بازی به میدان رفت و 49 گل به ثمر رساند. زیدان با رئال مادرید قهرمان لالیگا، سوپرکاپ یوفا و لیگ قهرمانان اروپا شد. او بعداً در سال 2016 به عنوان سرمربی بازگشت و آنها را به سه قهرمانی بی سابقه در لیگ قهرمانان و دو قهرمانی لالیگا رساند.

 

13. روبرتو کارلوس

 

 کارلوس 527 بازی برای رئال مادرید انجام داد (با احترام: رئال مادرید)

 کارلوس با ضربات ایستگاهی شدید و توانایی های پاس دقیق و همچنین شوت های قدرتمندش نامی برای خود دست و پا کرد. در این تیم، هیچ بازیکنی به اندازه روبرتو کارلوس روی توپ وقار نشان نداد. این مدافع چپ در 527 بازی برای رئال مادرید به میدان رفت و 69 گل به ثمر رساند و سه قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا و سه قهرمانی لالیگا را به دست آورد.

 12. لوئیس فیگو

 فیگو یکی دیگر از پرتغالی‌هایی که دنیا را زیر پایش دارد، برای دو باشگاه بزرگ لالیگا، بارسلونا و رئال مادرید بازی کرد. او در سال 1995 به بارسلونا پیوست و به دلیل ظرافتی که در بازی ها داشت، به سرعت تبدیل به یک قهرمان فرقه شد. او با وجود بازی در خط میانی، در 249 بازی برای بارسلونا 45 گل به ثمر رساند و قهرمان لیگ قهرمانان اروپا و دو قهرمانی لالیگا شد.

 اما اتفاق بعدی او را به منفورترین بازیکن تاریخ بارسلونا تبدیل کرد، زیرا توسط فلورنتینو پرز، رئیس باشگاه رئال مادرید به برنابئو کشیده شد.

 با این حال، طولی نکشید که او تبدیل به دلنواز مادرید شد، زیرا او در کنار زیدان در خط هافبک حضور داشت، با رئال فیگو قهرمان لیگ قهرمانان اروپا و دو قهرمانی لالیگا شد.

 11. لازلو کوبالا

 کوبالا، بازیکن افسانه ای بارسلونا در دهه 1990، هنگامی که به این باشگاه پیوست، با هیاهوی زیادی مورد استقبال قرار گرفت و یک گلزن ماهر بود. او دوران حرفه ای پرباری با بارسلونا داشت و در اولین فصل حضورش 26 گل به ثمر رساند و دو قهرمانی لالیگا و سه کوپا دل ری را به دست آورد. کوبالا 11 سال را در بارسلونا گذراند و 280 گل به ثمر رساند و 11 جام بزرگ را به دست آورد و قبل از اینکه سرمربی شود.

 10. ایکر کاسیاس

 ایکر کاسیاس، دروازه بان اصلی رئال مادرید، اولین بازی خود را برای رئال مادرید در سن 18 سالگی انجام داد و به عنوان دروازه بان دائمی رئال مادرید تبدیل شد. زندگی او در باشگاه اسپانیایی پر از جام ها و دستاوردهای شخصی بود.

 کاسیاس 725 بازی برای رئال مادرید انجام داد که 510 بازی در لالیگا بود و 177 کلین شیت در لیگ ثبت کرد که سومین بازی در تاریخ لالیگا بود. و وقتی صحبت از نقره به میان می آید، کاسیاس همه آنها را با رئال مادرید برده است. دو کوپا دل ری، سه قهرمانی لیگ قهرمانان و پنج قهرمانی لیگ

9. رائول

 یکی از مرگبارترین مهاجمانی که رئال مادرید تا به حال دیده است، او در سن 15 سالگی از اتلتیکو مادرید به این باشگاه پیوست. رائول در رئال مادرید میراثی ایجاد کرد و برای سرگرمی در بازی ها گل زد. او در هر رقابتی چنان استاندارد بالایی داشت که تنها چند بازیکن توانستند رکورد او را بشکنند.

 323 گل حرفه ای، 6 قهرمانی لالیگا، سه قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا و پنجمین گلزن برتر تاریخ لیگ قهرمانان اروپا کافی بود تا او را یک اسطوره رئال مادرید بدانیم.

8. دنی آلوز

 مدافعان کمی با قد دنی آلوز وجود دارند و بارسلونا هنوز جانشین او را پیدا نکرده است. آلوز پس از پیوستن به بارسلونا به یک نام آشنا تبدیل شد و این باشگاه را به سه عنوان قهرمانی در لیگ قهرمانان بین سال‌های 2008 تا 2016 رساند.

 او بارسلونا را ترک کرد و در 400 بازی لالیگا بازی کرد و هر چهار بازی یک گل به ثمر رساند و نشان داد که چگونه بارسلونا یک مدافع کناری تهاجمی را پرورش می دهد. او بازیکنی است که بیشترین جام را در اروپا کسب کرده است.

7. فرانسیسکو جنتو

 ما هرگز بازیکن دیگری مانند جنتو را نخواهیم دید که حریفان را ویران کرد و جام های زیادی را در طول دوران حرفه ای خود به دست آورد. جنتو 12 عنوان قهرمانی لالیگا دارد، رکوردی که هیچ بازیکنی تا به حال از آن فراتر نرفته است و در نهایت او 6 مدال در لیگ قهرمانان اروپا دارد.

 هواداران برای دیدن بازی او به استادیوم هجوم آوردند و هر زمان که او در بازی ها ظاهر می شد، با سرعت برق آسا و دریبل هایش که کابوسی برای مدافعان بود، تاثیر ماندگاری بر جای می گذاشت. جنتو در دوران فوتبالش 650 بازی انجام داد.

6. سرخیو راموس

 زمانی که راموس برای سویا بازی می کرد، رئال مادرید به سرعت او را به خدمت گرفت. غول های اسپانیایی مدافعی با جرات و انضباط داشتند تا مطمئن شوند که لوس بلانکوس اعتبار خود را حفظ می کند. ویژگی های او او را به یک نیروی قدرتمند در مادرید تبدیل کرد و به بازیکنی ارزشمند در تاریخ رئال تبدیل شد.

 او علیرغم بازی به عنوان مدافع میانی، دومین مدافع رئال مادرید شد که 100 گل به ثمر رساند و 700 بازی برای رئال مادرید انجام داد و چهار قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا و سه قهرمانی به عنوان کاپیتان را به دست آورد.

4.5. ژاوی و اینیستا

 ژاوی و اینیستا موتورهای بارسلونا بودند و حضور آنها سرعت هر مسابقه را تعیین می کرد. سرمربی فعلی بارسلونا اولین بازی خود را برای بارسلونا در فصل 99-1998 انجام داد، در حالی که اینیستا در سال 2002 بازی کرد و از آن زمان به قلب خط میانی بارسلونا تبدیل شده بود.

 کسب جام های بی شماری با هم، و هماهنگی آنها در زمین قابل توجه بود. آنها هر تیمی را با درک یکدیگر در زمین داشتند. ثبات ژاوی باعث شد تا او 767 بازی برای بارسلونا انجام دهد و 8 عنوان قهرمانی لالیگا را به دست آورد، در حالی که اینیستا در 674 بازی به میدان رفت و 9 عنوان قهرمانی لیگ را به دست آورد. در حالی که هر دو به یک اندازه جام قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا (4) را کسب کردند.

3. آلفردو دی استفانو

 آلفردو دی استفانو در طول ده سال حضورش در باشگاه، به بهترین بازیکن تاریخ تبدیل شد. بسیاری از هواداران او را تحسین کردند و کارهایی که او برای رئال مادرید انجام داد برای همیشه در یادها خواهد ماند. با این حال، هواداران او را به خاطر توانایی گلزنی مرگبارش به یاد خواهند آورد، زیرا او در 396 بازی 308 گل به ثمر رساند.

 علاوه بر این، او چیزی بیش از یک مهاجم بود که بتواند بازی را به سمت خود برگرداند. او با گلزنی در هر فینال، 8 قهرمانی لالیگا و یک جام اسپانیا، رئال مادرید را به جام های متوالی اروپا رساند که باید برای متقاعد کردن مردم به عظمت او کافی بود.

2. کریستیانو رونالدو

 زمانی که رونالدو در برنابئو رونمایی شد، جمعیت زیادی برای تماشای قرارداد با او جمع شدند. او در آن زمان یکی از گران ترین خریدهای تاریخ نقل و انتقالات بود و انتظارات بسیار بالا بود. اما طولی نکشید که بازیکن سابق منچستریونایتد توانست جایگاه خود را در لالیگا تثبیت کند. او در مدت کوتاهی به شهرت رسید و به باشگاه کمک کرد تا به خشکسالی لیگ قهرمانان پایان دهد و چهار بار در رئال مادرید جام مقدس را تضمین کند.

  او تنها در 438 بازی با پیراهن سفید 450 گل به ثمر رساند. رونالدو در رئال مادرید در اوج بود و بی رحم بود. گلزنی برای او یک تکه کیک بود.

 1. لیونل مسی

 مسی در 778 بازی 672 گل به ثمر رساند 

 توصیف لیونل مسی کافی نیست. او وقتی نوبت به گلزنی و کسب جام می رسید، لالیگا را آسان جلوه داد. اما متأسفانه کمتر چنین بازیکنی را می بینیم و شاید تا چند دهه دیگر  نبینیم.

 نحوه تأثیر او در لالیگا به راحتی قابل مشاهده است. 10 عنوان قهرمانی، 672 گل در 778 مسابقه، 36 هت تریک و 50 گل در 37 بازی در فصل 12-2011 توصیف می کند که چگونه مسی با تلاش ها و جوایز شخصی خود، هر اسطوره لالیگا را تحت الشعاع قرار داد. ناگفته نماند که او رکورددار بیشترین جوایز توپ طلا است.

منبع طرفداری
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار