کدخبر : 10499 تاریخ انتشار :
A

همه نگاه‌ها به سرلک برای آخرین سهمیه‌های 2024

همه نگاه‌ها به سرلک برای آخرین سهمیه‌های 2024

علیرضا سرلک از فردا شنبه روى تشک رقابت‌هاى کسب سهمیه المپیک براى کامل شدن تیم اعزامى کشتى آزاد ایران به پاریس خواهد جنگید.

به گزارش ورزش 360، آوردگاه استانبول ترکیه با حضور کشتى گیران سراسر جهان آخرین فرصت براى کسب سهمیه رقابت‌هاى کشتى المپیک سى و سوم به میزبانى پاریس در مرداد ١٤٠٣ است که پیکارهایش آغاز شده و علیرضا سرلک نماینده وزن ٥٧ کیلوگرم کشورمان از فردا شنبه براى کامل کردن تیم ملى آزاد کشورمان روى تشک مى‌رود.

در رقابت‌هاى ترکیه در هر وزن دو نفرى که فینالیست مى‌شوند بصورت قطعى سهمیه المپیک ٢٠٢٤ پاریس را براى کشور خود به دست مى‌آورند و یک نفر نیز در دیدار رده بندى با غلبه بر حریف خود سهمیه خواهد گرفت تا در هر وزن سه سهمیه توزیع شود.

تا پیش از این رقابت‌ها حسن یزدانى در ٨٦ کیلوگرم، امیرحسین زارع در ١٢٥ و رحمان عموزاد در ٦٥ کیلو توانسته بودند در رقابت‌هاى قهرمانى ٢٠٢٣ جهان به میزبانى بلگراد صربستان سهمیه المپیک بگیرند.

همچنین یونس امامى در ٧٤ کیلو و امیرعلى آذرپیرا در ٩٧ در رقابتهاى قاره‌اى ٢٠٢٤ به میزبانى بیشکک قرقیزستان سهمیه المپیک پاریس را کسب کردند تا تیم کشتى آزاد ایران تنها یک سهمیه دیگر براى کامل شدن نیاز داشته باشد که مأموریت کسب آن توسط محسن کاوه به عنوان سرمربى بر عهده علیرضا سرلک قرار بگیرد.

تیم کشتى فرنگى ایران نیز پیش از این موفق شده بود چهار سهمیه در قهرمانى ٢٠٢٣ جهان و دو سهمیه هم در ٢٠٢٤ بیشکک براى المپیک پاریس کسب کند.

وضعیتى که در حال حاضر علیرضا سرلک با آن دست به گریبان است سابقه تاریخى مشابهى در کشتى ایران البته در رشته فرنگى نیز دارد جایى که حمید سوریان براى المپیک ٢٠١٦ ریو موفق شد در تلاش سوم و مرحله آخر سهمیه بگیرد.

علیرضا سرلک به عنوان یک کشتى گیر لرستانى الیگودرزى در کارنامه ورزشى خود مدال نقره ٢٠٢١ جهان را از اسلوى نروژ به گردن آویخته و عنوان دار محسوب مى‌شود و البته ٢٧ ساله که باید در وهله اول اعتماد به نفس و خودباورى را در خود قلیان دهد.

مهمترین رقیب علیرضا سرلک طبق جدول قرعه کشى در نیمه نهایى برابر ٥٧ کیلوى ایران سرشاخ مى‌شود و کسى نیست جز "اسپنسر لى" آمریکایى.

برنده علیرضا سرلک و اسپنسر لى راهى المپیک مى‌شود و بازنده براى کسب عنوان سوم و دیگر سهمیه به دیدار رده بندى خواهد رفت که همین موضوع مى‌تواند فشار روانى دو کشتى گیر را کاهش دهد تا بتوانند بار فنى را به خوبى نمایش دهند.

سرلک در ٢٠٢١ قهرمانى جهان فینال را به هموطن عنوان دارد اسپنسر لى یعنى توماس پاتریک گیلمن با نتیجه نزدیک ٥ بر ٣ باخت، کشتى گیرى که برنز المپیک ٢٠٢٠ توکیو را کسب کرده بود و مدال نقره ٢٠١٧ که آن را بعد از طلایى که در مبارزه با علیرضا گرفت در سال ٢٠٢٢ تکرار کرد.

اسپنسر لى مدالى در سطح بزرگسالان ندارد و مدال‌هاى طلاى جهان در جوانان و امید را به دست آورده است.

علیرضا سرلک در دور اول و دوم البته در صورت پیروزى باید به مبارزه با پیرودوى ایتالیایى و روبرتی دینگاشویلی از گرجستان بپردازد تا به نیمه نهایى راه یابد.

در جدول سرلک، خبرى از امان شراوات هندی به عنوان یکى از مطرح‌هاى این وزن در جهان یا هورست لهر آلمانی، وانهائو زو چینی و محمد کاراووس از ترکیه نیست.

علیرضا رضایى نائب قهرمان المپیک ٢٠٠٤ آتن که در سطوح ملى پایه سرمربى علیرضا سرلک بوده در گفت و گو با ورزش سه معتقد است: "اگر روى تشک کشتى‌گیرى با شرایط روحى و روانى مناسب ظاهر شود سهمیه را خواهد گرفت، علیرضا سرلک کم‌سابقه هم نیست و عنوان و مدال جهانى دارد و فینال قهرمانى جهان را تجربه کرده است. سهمیه گرفتن توسط او دور از دسترس نیست هر چند حریفان خوبى به این رقابت‌ها آمده‌اند که همگى سهمیه می‌خواهند و تنها سه سهمیه باقى مانده است. سرلک اگر انگیزه بالایى داشته باشد، تمرکز کند و قدر این فرصت طلایى را بداند می‌تواند سهمیه بگیرد و راهى المپیک شود. او باید باور کند که فرصت طلایى در اختیار دارد و باید به بهترین شکل ممکن از آن استفاده کند."

همچنین محمد طلایى قهرمان ١٩٩٧ جهان و دارنده مدالهاى نقره و برنز دنیا نیز به عنوان دیگر سرمربى سطوح پایه علیرضا سرلک به ورزش سه گفت: "علیرضا نقره قهرمانى جهان دارد و کشتى‌گیر بسیار نجیب و با اخلاقى است که على آرین به‌عنوان مربى برایش زحمات زیادى کشیده و با وجود آقا محسن کاوه و درایت سرمربى تیم ملى مى‌شود سهمیه گرفت.

سرلک بچه الیگودرز است و یک لر با غیرت که اگر در قالب خودش در ترکیه ظاهر شود و خودباورى را از دست ندهد توانایى کسب سهمیه ٥٧ کیلوى المپیک را داراست."

به این ترتیب علیرضا سرلک این فرصت را دارد تا با کسب سهمیه المپیک ٢٠٢٤ پاریس شانس خود را براى تبدیل نقره جهانى خود به طلاى المپیک آنهم در ٢٧ سالگى آزمایش کند.

فرصتى طلایى که با جنگندگى، هوش و ذکاوت، خودباورى، تلاش مضاعف و اشتباه نکردن و وا ندادن توسط علیرضا سرلک براى او و کشتى ایران از دست نخواهد رفت.

 

منبع ورزش3
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار