کدخبر : 10413 تاریخ انتشار :
A

ماموریت شهریار مغانلو؛ عبور از علی دایی و مهدی طارمی

ماموریت شهریار مغانلو؛ عبور از علی دایی و مهدی طارمی

ستاره سپاهان در مسیر رسیدن به عنوان آقای گلی با رویای رکوردشکنی قدم بر می‌دارد.

به گزارش ورزش 360، سپاهان حال‌وروز خوبی در فصل جاری ندارد و طلایی‌پوشان اصفهانی برای حضور در رتبه سوم و چهارم جدول تلاش می‌کنند اما با این وجود در جدول عناوین فردی، شرایط کاملاً متفاوت است؛ به‌طوری‌که رقابت برای رسیدن به کفش طلای لیگ بیست‌وسوم، میان دو ستاره سپاهان برقرار است و در فاصله 4 هفته مانده به پایان رقابت‌ها، به نظر می‌رسد که شهریار مغانلو از شانس فوق‌العاده‌ای برخوردار است تا بتواند برای دومین فصل پیاپی عنوان آقای گلی را از آن خود کند.

مغانلو که فصل گذشته با 13 گل توانست برترین گلزن فصل شود، در فصل جاری موفق شد رکورد خود را بشکند و در دیدار اخیر طلایی‌پوشان برابر استقلال خوزستان موفق شد پانزدهمین گل خود را به‌ثمر برساند تا ضمن عبور از رکورد فصل گذشته خود، در مسیر تکرار عنوان آقای گلی‌اش گام بردارد. جالب آنکه در تاریخ لیگ برتر، فقط رضا عنایتی، مهدی طارمی و کریم انصاری‌فرد توانسته‌اند از عنوان آقای گلی خود دفاع کنند و شهریار مغانلو در آستانه رسیدن به رکورد عنایتی و طارمی است.

شهریار رکورد خودش را شکست!

ستاره باتجربه سپاهان نه‌تنها در مسیر رسیدن به دومین آقای گلی پیاپی خود قدم بر می‌دارد، بلکه او به دنبال آن است تا بتواند فصل را با بهترین رکورد گلزنی ممکن به پایان ببرد. در تاریخ لیگ برتر فوتبال ایران، ادموند بزیک در لیگ دوم، کریم انصاری‌فرد در لیگ سیزدهم، گادوین منشا در لیگ بیست‌ویکم و شهریار مغانلو در لیگ بیست‌ودوم با کمتر از 15 گل کار خود را به پایان رساندند اما حالا در فاصله 4 هفته مانده به پایان فصل مغانلو توانسته 15 گل به‌ثمر برساند تا در مقایسه با حداقل 4 فصل آمار بهتری را از خود به جای گذاشته باشد.

رکورد طارمی و دایی در دسترس ستاره سپاهان!

علی دایی و مهدی طارمی سابقه کسب عنوان آقای گلی با 16 گل زده را در فوتبال ایران (در طول یک فصل) دارند و شیخ دیاباته هم با ثبت 15 گل توانسته آقای گل فوتبال ایران در لیگ نوزدهم شود. با این اوصاف، ستاره سپاهان برای گذر از رکورد دیاباته، دایی و طارمی، راه نسبتاً همواری را مقابل خود می‌بیند و می‌تواند با ثبت تنها 2 گل در 4 مسابقه پیش‌رو، از رکورد این ستاره‌ها عبور کند. مهدی رجب‌زاده و عرفان اولروم در لیگ ششم با 17 گل زده آقای گل شدند و مغانلو شکستن رکورد این دو ستاره سابق لیگ برتر فوتبال ایران را هم در دسترس خود می‌بیند.

رویایی که احتمالاً نمی‌شود!

رضا عنایتی در لیگ‌های چهارم و پنجم با 20 و 21 گل زده توانست به عنوان آقای گلی برسد، آرش برهانی در لیگ هشتم 21 گل زد، رضا نوروزی در لیگ دهم 24 گل زد و رکورد بیشترین گل زده در یک فصل را از آن خود کرد و در کارنامه کریم انصاری‌فرد هم سابقه آقای گلی با ثبت 21 گل را در کارنامه‌اش دارد. لوسیانو ادینیو و سجاد شهباززاده هم در لیگ‌های چهاردهم و بیستم تجربه ثبت 20 گل در یک فصل دارند. با توجه به فرصت کوتاه باقی‌مانده، شهریار مغانلو برای پیوستن به جمع این ستاره‌ها کار سختی را در پیش دارد و آنچه مسلم به نظر می‌رسد اینکه رکورد افسانه‌ای رضا نوروزی در فصل جاری هم شکسته نخواهد شد و او با ثبت 24 گل در یک فصل همچنان رکورددار در فوتبال ایران می‌ماند.

منبع فوتبال 360
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار