کدخبر : 10730 تاریخ انتشار :
A

ترکیب احتمالی استقلال برابر فولاد

ترکیب احتمالی استقلال برابر فولاد

محرومیت دو ستاره کلیدی استقلال باعث شد تا جواد نکونام راه چاره‌ای جز تغییر در ترکیب برنده نداشته باشد.

به گزارش ورزش 360، استقلالی‌ها با کامبکی دراماتیک در آخرین مسابقه هفته بیست‌وششم لیگ برتر فوتبال ایران موفق شدند ذوب‌آهن اصفهان را شکست بدهند و صدر جدول را از پرسپولیس پس گرفتند اما آبی‌ها 48 در ساعت اخیر، به‌واسطه پیروزی 2گله پرسپولیس مقابل هوادار، بار دیگر حریف سنتی‌شان را در رتبه نخست می‌بینند. شاگردان جواد نکونام در حالی 2 امتیاز با پرسپولیس فاصله دارند که نسبت به این تیم، یک بازی کمتر انجام داده‌اند و آبی‌ها باید در آخرین مسابقه از هفته بیست‌وهفتم امشب از ساعت 19:30 به مصاف فولاد خوزستان بروند و امیدوارند که بتوانند 3 امتیاز این جدال حساس و حیثیتی را کسب کنند و به صدر جدول بازگردند.

جواد نکونام که امشب باید استقلال را برابر تیم سابق خود هدایت کند، برای رویارویی با فولاد خوزستان، 2 مهره کلیدی خود را به صورت قطعی در اختیار ندارد؛ روزبه چشمی و صالح حردانی. چشمی و حردانی به دلیل 4 اخطاره‌شدن شانس حضور در دوئل با فولاد را از دست دادند و در کنار این 2 بازیکن تاثیرگذار، ایمان سلیمی هم از ناحیه بینی دچار آسیب‌دیدگی شده و شرایط او برای حضور در فهرست استقلال برای مسابقه امشب در هاله‌ای از ابهام است تا نکونام برای چینش ترکیب اولیه استقلال با چالش کمبود بازیکن در پست‌های تاثیرگذار مواجه باشد.

مثلث نام‌آشنا در خط دفاعی آبی‌ها؟

حسین حسینی برای بقا در کورس رسیدن به دستکش طلایی لیگ بیست‌وسوم، نیاز مبرمی به کلین‌شیت برابر فولاد خوزستان دارد و او امیدوار است بتواند در جدال با ضعیف‌ترین خط حمله لیگ، دروازه‌اش را بسته نگه دارد. در غیاب چشمی، چشمِ امید جواد نکونام به استفاده از رافائل سیلوا در ترکیب تیمش است و گفته می‌شود مدافع برزیلی بعد از گذراندن دوره مصدومیت، آماده حضور در ترکیب اصلی استقلال است. محمدحسین مرادمند هم جزو مهره‌های مورداعتماد جواد نکونام است و گفته می‌شود کادرپزشکی استقلال، مجوز بازی آرمین سهرابیان را هم صادر کرده و احتمالاً او هم در مسابقه امشب در نقش جانشین ایمان سلیمی در ترکیب آبی‌ها حضور می‌یابد تا ترکیب خط دفاعی استقلال با سیمایی متفاوت از هفته‌های گذشته برابر فولاد خوزستان چینش شود.

فخرالدینی در نقش جانشین حردانی؟

نکونام اعتقاد ویژه‌ای به استفاده از آرایش 2-5-3 دارد و به نظر می‌رسد که در مسابقه امشب هم او تغییر آرایش نخواهد داد و با وجود کمبود بازیکن در پست‌های تخصصی، او از آرایش موردعلاقه‌اش برابر فولاد استفاده می‌کند. براساس آرایش موردنظر سرمربی آبی‌ها، در خط هافبک استقلال حضور مثلث زبیر نیک‌نفس، آرش رضاوند و جلال‌الدین ماشاریپوف محتمل است و در غیاب صالح حردانیِ محروم، میلاد فخرالدینی گزینه اصلی نکونام برای حضور در پست وینگ‌بک راست محسوب می‌شود و احتمالاً ابوالفضل جلالی هم در نقش وینگ‌بک چپ در ترکیب اولیه استقلال در مسابقه امشب حضور پیدا می‌کند.

در انتظار ششمین بازی پیاپی زوج بلانکو-محمدی؟

سرمربی استقلال بعد از دیدار تیمش برابر هوادار، تغییر مهمی در خط حمله تیمش داشت و آبی‌ها در تمامی بازی‌های سال جدید با حضور همزمان مهرداد محمدی و گوستاوو بلانکو در خط حمله تیم‌شان به میدان رفته‌اند و در 5 مسابقه موفق به‌ثبت 8 گل شده‌اند که بلانکو 4 بار برای آبی‌ها گل زده و محمدی هم 2 بار در نقش گلزن در ترکیب استقلال درخشیده است. به نظر می‌رسد در مسابقه امشب هم زوج محبوب نکونام به میدان خواهند رفت و باید دید بعد از درخشش بلانکو در بازی اخیر و گل سرنوشت‌ساز او به ذوب‌آهن، زوج خط حمله استقلال در جدال با فولاد چه عملکردی را از خود به جای می‌گذارند.

ترکیب احتمالی استقلال تهران مقابل فولاد خوزستان

حسین حسینی، رافائل سیلوا، محمدحسین مرادمند، آرمین سهرابیان، صالح حردانی، ابوالفضل جلالی، زبیر نیک‌نفس، آرش رضاوند، جلال‌الدین ماشاریپوف، مهرداد محمدی و گوستاوو بلانکو

 

منبع فوتبال 360
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار