کدخبر : 10731 تاریخ انتشار :
A

11 نکته دانستنی پیش از دیدار استقلال - فولاد

11 نکته دانستنی پیش از دیدار استقلال - فولاد

استقلال و فولاد در حالی به مصاف هم می‌روند که 3 امتیاز این مسابقه می‌تواند حیاتی‌ترین 3 امتیاز فصل باشد.

به گزارش ورزش 360، وضعیت استقلال و فولاد در جدول به گونه‌ای است که استقلال برای قهرمانی و فولاد خوزستان برای ماندن در لیگ برتر نیاز مبرم به پیروزی در این هفته دارند. این مسابقه روز دوشنبه 24 اردیبهشت از ساعت 19:30 در ورزشگاه آزادی آغاز خواهد شد.

1. استقلال در پایان هفته بیست‌وششم با 57 امتیاز صدرنشین جدول بود اما با برتری پرسپولیس در این هفته، استقلال با یک بازی کمتر به رتبه دوم سقوط کرد. این تیم بسیار بعید است که در این فصل در رتبه‌ای پایین‌تر از از این قرار گیرد ولی برای بازپس‌گیری رده نخست محکوم به پیروزی در این دیدار است.

2. در ابتدای فصل شاید کمتر کسی فکر می‌کرد که فولاد نامزد سقوط به لیگ یک باشد اما این تیم با 22 امتیاز پانزدهم است و در منطقه سقوط قرار گرفته است. این تیم با استقلال خوزستان و نساجی، دو تیم دیگر در معرض خطر سقوط که در این هفته با هم بازی دارند هم‌امتیاز است و پیروزی در این دیدار می‌تواند گام بلندی برای فولادی‌ها در مسیر ماندن در لیگ برتر باشد.

3. استقلال در 6 هفته اخیر به 4 پیروزی و 2 تساوی دست یافته است. این تیم با 23 بازی بدون شکست طولانی‌ترین روند بدون باخت را در این فصل دارد. فولاد هم با 9 بازی بدون برد، طولانی‌ترین روند بدون پیروزی را در حال حاضر دارد. این تیم ضعیف‌ترین تیم نیم‌فصل دوم است. فولاد در 6 بازی قبلی به 3 تساوی و 3 شکست رسیده است. این تیم در 4 بازی آخر 3 باخت داشته و تنها یک گل زده است.

4. فولاد خوزستان ضعیف‌ترین خط حمله لیگ را دارد و استقلال تا هفته گذشته رکورددار بیشترین کلین‌شیت بود. بر اساس آمار «متریکا»، استقلال در شوت چارچوب، نرخ تبدیل شوت به گل و دقت شوت جزو 3 تیم برتر لیگ است و در دریبل بدترین آمار را دارد. فولاد در مالکیت توپ، نرخ تبدیل شوت به گل و پاس یکی از 3 تیم ضعیف لیگ است.

5. استقلال در لیگ برتر با 20 پیروزی مقابل فولاد، هیچ تیمی را بیشتر از این شکست نداده است. فولاد در 7 مصاف اخیر با استقلال در لیگ و جام حذفی به پیروزی نرسیده است. در بین 4 تیم پایین جدول، فولاد تنها تیمی است که استقلال موفق به پیروزی برابر آن نشده است.

6. جواد نکونام برابر عبدالله ویسی رکورد 100 درصد پیروزی دارد و در هر 4 بازی برنده شده و هیچ مربی‌ای را در لیگ برتر بیشتر از این شکست نداده است. عبدالله ویسی در 16 تقابل با استقلال تنها یک برد داشته که آن هم به 10 فصل پیش بازمی‌گردد. جواد نکونام که خود سال‌ها سرمربی فولاد بوده در 2 تقابل با این تیم برنده نشده است.

7. رضا عنایتی بهترین گلزن تاریخ لیگ برتر، با ۶ گل بهترین گلزن تقابل این دو تیم است و پس از آن رضا نوروزی با ۵ گل و آرش برهانی با ۴ گل قرار دارند. در بین بازیکنان حال حاضر دو تیم، روزبه چشمی با ۲ گل بهترین آمار را دارد. پژمان منتظری و امیرحسین صادقی با ۱۶ بار بازی در این مصاف رکورددار هستند و ساسان انصاری با 15 بازی بین بازیکنان فعلی دو تیم بیشترین بازی را انجام داده و در این مسابقه می‌تواند با رکورد تاریخ تقابل دو تیم برابر شود.

8. آرش رضاوند با نمره 7.34 بهترین بازیکن استقلال و پنجمین بازیکن برتر این فصل است. در ترکیب این تیم، مهرداد محمدی و گوستاوو بلانکو با 6 گل بیشترین گل زده را دارند. ساسان انصاری با 4 گل بهترین گلزن فولاد است. این بازیکن به تنهایی 25 درصد گل‌های تیمش را زده و با نمره 7.14 بهترین بازیکن این تیم است. 

9. دو تیم در حال حاضر 4 بازیکن مشترک دارند؛ صالح حردانی، آرش رضاوند، امید حامدی‌فر و زبیر نیک‌نفس. جواد نکونام سرمربی فصل پیش فولاد است و در جمع بازیکنان حال حاضر این تیم شاگردان سابق این مربی دیده می‌شود که از این جمع می‌توان به لوسیانو پریرا، ساسان انصاری، کریستوفر کنت و موسی کولیبالی اشاره کرد. آرمین سهرابیان، صالح حردانی و مهرداد محمدی هم در تیم‌های مختلف با عبدالله ویسی تجربه همکاری دارند.

10. در ترکیب استقلال روزبه چشمی و صالح حردانی به دلیل محرومیت غایب خواهند بود و کوین یامگا و مهدی مهدی‌پور همچنان آسیب دیده هستند. جفرسون باهیا مدافع فولاد با توجه به اخراج در بازی گذشته در این مسابقه حاضر نیست.

11. موعود بنیادی‌فر علی‌رغم 12 سال داوری در لیگ برتر تاکنون تقابل استقلال و فولاد را سوت نزده و برای نخستین‌بار مصاف این دو تیم را قضاوت خواهد کرد. پیروزی 2 بر صفر استقلال پرتکرارترین نتیجه‌ای است که کاربران سایت فوتبال 360 آن را پیش‌بینی کرده‌اند. 72 درصد برد استقلال را پیش‌بینی کرده‌اند. 22 درصد نتیجه مساوی را حدس زده‌اند و 6 درصد هم رای به برد فولاد داده‌اند.

منبع فوتبال 360
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار