کدخبر : 11560 تاریخ انتشار :
A
گمانه‌زنی‌ها در خصوص آینده سرمربی پرتغالی در اصفهان

شرط ماندن مورایس در سپاهان چیست؟

شرط ماندن مورایس در سپاهان چیست؟

مورایس پرتغالی این فصل با حواشی زیادی در سپاهان دست به گریبان بود. شیشه عمر این سرمربی در گرو نتایج آینده تیم او در جام حدفی است.

به گزارش ورزش ۳۶۰، سرمربی پرتغالی در اولین فصل حضورش در فوتبال ایران، هر چند در جام حذفی کارنامه ناامیدکننده‌ای داشت اما در لیگ برتر توانست رقابت مویرگی و نزدیکی با پرسپولیس داشته باشد و سپاهان با اختلاف تنها یک امتیاز نسبت به پرسپولیس ناکام در رسیدن به مقام قهرمانی بود. کارنامه سپاهانِ مورایس در لیگ بیست‌ودوم، هواداران طلایی‌پوش را به نسبت دومین فصل حضور این سرمربی پرتغالی در تیم‌شان امیدوار کرد و جذب ستاره‌های پرشمار باعث شد تا انتظار هواداران سپاهان، قهرمانی تیم‌شان در لیگ برتر باشد.

سپاهانی‌ها با وجود آنکه در مقایسه با فصل گذشته، ترکیب پرستاره‌تری دارند اما نتوانستند در فصل جاری انتظارات را برآورده کنند و مسیری معکوس فصل گذشته را در پیش گرفتند؛ به‌طوری‌که در جام حذفی جزو مدعیان و 4 تیم برتر رقابت‌ها هستند اما در لیگ برتر، نه‌تنها شانسی برای قهرمان‌شدن ندارند، بلکه برای کسب مقام سوم هم جایگاه طلایی‌پوشان اصفهانی متزلزل است و آن‌ها در 4 بازی اخیرشان در لیگ برتر ناکام در کسب پیروزی بوده‌اند و برای حفظ موقعیت خود در رتبه سوم نیاز به کسب حداکثر امتیاز از 3 بازی پیش‌رو دارند.

مورایس و از دست دادن معدل درخشان!

ژوزه مورایس در اولین فصل حضور در سپاهان موفق شد همراه این تیم در لیگ برتر 65 امتیاز به‌دست آورد و میانگین 2.16 امتیاز از هر مسابقه در کارنامه او به‌ثبت رسید اما شرایط در فصل جاری متفاوت پیش رفته است. سپاهانی‌ها همراه مورایس در 27 مسابقه موفق به کسب تنها 48 امتیاز شده‌اند تا میانگین 1.77 امتیاز در هر مسابقه در فصل جاری در کارنامه طلایی‌پوشان با هدایت مورایس نقش ببندد؛ آن‌هم در حالی‌که در مجموع، مورایس در 57 حضورش روی نیمکت سپاهان در لیگ برتر ایران، 113 امتیاز به‌دست آورده و میانگین امتیازآوری او، 1.98 است و تساوی‌های سریالی در بازی‌های اخیر باعث شده تا او میانگین کسب حداقل 2 امتیاز در هر مسابقه را از دست بدهد!

ماموریت حفظ رتبه سوم

سپاهان تا پایان فصل جاری باید در 3 مسابقه لیگ برتری مقابل هوادار تهران، آلومینیوم اراک و شمس‌آذر قزوین به میدان برود که فقط جدال با آلومینیوم در بیرون از خانه خواهد بود. طلایی‌پوشان که روی کاغذ حتی خطر سقوط به رتبه پنجم را هم احساس می‌کنند، جدی‌ترین رقابت‌شان با تراکتور است که تنها یک امتیاز با سپاهان فاصله دارد و طلایی‌پوشان امیدوارند بتوانند در رتبه سوم جدول کار خود را به پایان برسانند. همین مسئله باعث شده تا کسب 9 امتیاز از 3 بازی پیش‌رو برای شاگردان ژوزه مورایس از اهمیت بالایی برخوردار باشد.

جامی که مورایس برای ماندن لازم دارد!

سرمربی پرتغالی سپاهان با قراردادی 3 ساله کارش را در جمع طلایی‌پوشان پیش می‌برد و هنوز یک فصل دیگر از قرارداد او با سپاهانی‌ها باقی‌مانده اما در این میان، هواداران سپاهان نسبت به عملکرد ژوزه مورایس انتقادات زیادی دارند. در حالی‌که در قرارداد مورایس بند فسخ هم گنجانده شده، مدیران باشگاه اصفهانی چشم‌انتظار تعیین سرنوشت تیم‌شان در جام حذفی هستند و به نظر می‌رسد که در صورت از دست دادن مقام قهرمانی در این رقابت‌ها، احتمال فعال‌شدن بند فسخ مورایس دور از ذهن نیست و به نظر می‌رسد که سرمربی پرتغالی برای حفظ جایگاه خود در تیم اصفهانی باید بتواند در کنار 3 بازی پیش‌رو در لیگ برتر، مصاف با گل‌گهر سیرجان در مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی را هم با برد پشت سر بگذارد و مسابقه فینال را هم برنده شود تا بتواند در سپاهان کار خود را ادامه بدهد.

 

منبع فوتبال۳۶۰
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار