کدخبر : 11574 تاریخ انتشار :
A

یک پرسپولیسی اولین نماینده لیگ برتر ایران در یورو ۲۰۲۴

یک پرسپولیسی اولین نماینده لیگ برتر ایران در یورو ۲۰۲۴

گئورگی گولسیانی در لیگ فوتبال ایران سابقه خوبی دارد. او حالا در قلب دفاع پرسپولیس یکی از مهره‌های قابل اعتماد است.

به گزارش ورزش ۳۶۰، با اعلام فهرست تیم ملی گرجستان برای حضور در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴، مشخص شد که گیورگی گولسیانی مدافع پرسپولیس در این مسابقات حضور خواهد داشت. گولسیانی از جمله بازیکنان خارجی با کیفیت فوتبال ایران است. این مدافع اولین بازیکنی است که در زمان بازی در لیگ ایران موفق به حضور در تورنمنت بسیار معتبر جام ملت‌های اروپا خواهد بود. به همین بهانه بازیکنان غیرآسیایی تاریخ پرسپولیس که سابقه بازی در تورنمنت‌های ملی معتبر را دارند مرور شده است.

فرانک آتسو

جام جهانی 2006 تنها حضور توگو در جام جهانی است. فرانک آتسو یکی از بازیکنان توگو در این مسابقات بود که در هر ۳ بازی نیمکت‌نشین بود. آتسو پس از آن به لیگ برتر و ابومسلم مشهد پیوست. این بازیکن پس از آنکه ۲ فصل برای نماینده خراسان بازی کرد، به پرسپولیس رفت و یک فصل هم در این تیم بازی کرد و نمایش چندان درخشانی نداشت. آتسو پس از یک فصل بازی در پرسپولیس، یک فصل هم برای استقلال اهواز به میدان رفت. استقلال اهواز آخرین تیم دوران باشگاهی آتسو بود و این بازیکن پس از آن از فوتبال خداحافظی کرد.

آسمیر آودوکیچ

پرسپولیس در فصل 91-1390 به شدت از ضعف دروازه‌بانی رنج می‌برد و هیچ‌کدام از دروازه‌بان‌های این تیم مطمئن نشان ندادند تا اینکه مدیران پرسپولیس برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا مجبور به جذب دروازه‌بان خارجی شدند. در آن مقطع تیم‌های لیگ برتری اجازه استفاده از دروازه‌بان خارجی را نداشتند و پرسپولیس آسمیر آودوکیچ بوسنیایی را تنها برای حضور در آسیا به خدمت گرفت. این دروازه‌بان که با قرارداد ۶ ماهه به پرسپولیس پیوست، در لیگ قهرمانان آسیا خوش درخشید و پس از پایان قراردادش در پرسپولیس نماند. این دروازه‌بان در تیم ملی بوسنی هم حاضر بود و در جام جهانی ۲۰۱۴ که با ایران همگروه بود، روی نیمکت ذخیره‌ها قرار داشت.

مایکل اومانیا

مایکل اومانیا یکی از خریدهای پرسروصدای پرسپولیس در فصل 94-1393 بود. تیم ملی کاستاریکا، با حذف تیم‌های ملی انگلیس و ایتالیا، شگفتی‌ساز بزرگ جام‌جهانی 2014 لقب گرفت. این تیم به طرز ناباورانه‌ای به جمع ۸ تیم پایانی مسابقات راه یافت و تا آستانه حذف یکی دیگر از مدعیان جدی قهرمانی یعنی هلند پیش رفت که در ضربات پنالتی مغلوب این تیم شد. آخرین ضربه پنالتی کاستاریکا را مایکل اومانیا با بی دقتی راهی اوت کرد تا کاستاریکا علی‌رغم شایستگی حذف شود. این بازیکن در مرحله قبل پنالتی پیروزی‌بخش کاستاریکا برابر یونان را به‌ثمر رسانده بود. اومانیا در ۴ بازی از ۵ بازی کاستاریکا در جام‌جهانی به طور کامل به میدان رفت و تنها در دیدار مقابل انگلیس نیمکت‌نشین بود.

اومانیا در تابستان همان سال با پیوستن به پرسپولیس تبدیل به اولین کاستاریکایی تاریخ لیگ برتر شد و در غیاب جلال حسینی شماره ۴ پرسپولیس را بر تن کرد. این مدافع در پرسپولیس نمایش نسبتاً قابل قبولی داشت و پس از ۲ فصل بازی در این تیم، از پرسپولیس جدا شد. اومانیا در ادامه دوران بازیگری خود یک فصل هم برای پارس جنوبی جم به میدان رفت.

جری بنگستون

پرسپولیس در فهرست نهایی تیم ملی ایران در جام جهانی ۲۰۱۴، چهار نماینده داشت ولی ۳ بازیکن در سایر تیم‌ها قبل یا بعد از جام در پرسپولیس بازی کردند که یکی از آن‌ها جری بنگستون بود. این بازیکن بیش از هر چیز به گل سرنوشت‌سازی که در ثانیه‌های پایانی داربی رفت لیگ پانزدهم به‌ثمر رساند، شناخته می‌شود. بنگستون در ترکیب تیم ملی هندوراس در جام‌جهانی ۲۰۱۴ در ۳ بازی به میدان رفت و در فصل 95-1394 به پرسپولیس پیوست و یک فصل برای این تیم بازی کرد و در ۲۱ بازی ۷ گل برای این تیم زد. سبک بازی بنگستون چندان مورد پسند برانکو ایوانکوویچ نبود و این بازیکن در پایان فصل به ذوب‌آهن رفت. این بازیکن در ۳۷ سالگی همچنان برای تیم ملی هندوراس بازی می‌کند.

 

منبع فوتبال۳۶۰
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار